Iranian Agriculture News Agency

افزایش 93درصدی پرداخت غرامت به کشاورزان خراسان شمالی

مدیر شعب بانک کشاورزی خراسان شمالی با اشاره به افزایش ۹۳ درصدی پرداخت غرامت به بیمه گذاران بخش باغی و زراعی استان گفت: در سال زراعی ۹۲-۹۳، ۶۵ میلیارد ریال غرامت به کشاورزان بیمه گذار استان پرداخت شده بود که این رقم در سال زراعی ۹۷-۹۸ به ۱۲۶ میلیارد ریال رسید.

افزایش 93درصدی پرداخت غرامت به کشاورزان خراسان شمالی

به گزارش خبرنگار ایانا در استان خراسان شمالی، حسین نجفی با بیان اینکه تعداد بیمه نامه های صادر شده برای بیمه گذاران بخش باغی و زراعی در دولت تدبیر و امید ۹۰ درصد رشد داشته است، اظهار کرد: در سال زراعی ۹۲-۹۳، تنها ۱۴ هزار و ۳۷۷ عدد بیمه نامه برای بیمه گذاران این بخش صادر شده بود که این رقم در سال زراعی ۹۷-۹۸ به ۲۷ هزار و ۳۷۱ بیمه نامه رسید.

وی تصریح کرد: سطح باغ ها و کشتزارهای بیمه شده استان هم در این دولت، ۱۱۰ درصد  رشد داشته است به طوری که این رقم در سال زراعی ۹۲-۹۳،  ۳۴ هزار و ۵۲۳ هکتار بود و در سال زراعی ۹۷-۹۸ به ۷۲ هزار و ۵۷۴ هکتار رسیده است.  

وی خاطرنشان کرد: در بخش دام هم میزان پرداخت غرامت پرداخت شده به بیمه گذاران، به نسبت سال پایانی دولت دهم،  ۱۱ درصد رشد داشته است، چنانکه در سال زراعی ۹۲-۹۳،  ۶ میلیارد و ۲۰۰ میلیون ریال به دامداران بیمه گذار غرامت پرداخت شد که این رقم در سال زراعی گذشته ۶ میلیارد و ۹۰۰ میلیون ریال گزارش شده است، در این سال ها، شمار بیمه نامه های صادر شده هم با ۱۸۸ درصد رشد، از ۲ هزار و ۷۸۹ فقره به هشت هزار و ۴۶ فقره بیمه نامه رسیده است.  

مدیر شعب بانک کشاورزی خراسان شمالی گفت: شمار دام های بیمه شده استان هم با ۱۰۹ درصد رشد، از ۱۰۶ هزار و ۲۰۱ راس دام به ۲۲۲ هزار و ۲۲۴ راس افزایش یافته است.  

نجفی اظهار کرد: در سال ۹۲، شعب بانک کشاورزی استان، ۲ هزار و ۱۶۹ میلیارد ریال تسهیلات در بخش های مختلف به متقاضیان پرداخت کردند که این رقم با افزایش ۲۴۴ درصدی،  در سال ۹۸ به هفت هزار و ۴۷۴ میلیارد ریال رسید.  

مدیر شعب بانک کشاورزی خراسان شمالی با اشاره به توجه دولت به خودکفایی در تولید گندم و حمایت از کشاورزان اظهار داشت: دولت تدبیر و امید، تلاش داشته است که با خرید تضمینی محصول گندمکاران، به خودکفایی در تولید کمک کند چنانکه میزان خرید این محصول در سال ۹۴، هزار و ۶۱۸ میلیارد ریال بود که این رقم در سال ۹۸ به ۲ هزار و ۹۰۰ میلیارد ریال رسید.  

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید