Iranian Agriculture News Agency

۹۹ درصد اراضی ملی خراسان شمالی نقشه‌برداری شد

معاون حفاظت و امور اراضی اداره کل منابع طبیعی خراسان شمالی گفت: تاکنون نقشه‌برداری برای اجرای مقررات تثبیت مالکیت دولت در ۹۹ درصد از اراضی ملی استان اجرا شده است.

۹۹ درصد اراضی ملی خراسان شمالی نقشه‌برداری شد

به گزارش خبرنگار ایانا در استان خراسان شمالی، حسن حسن زاده با بیان این که اجرای طرح کاداستر اراضی ملی در خراسان شمالی از سال ۹۴ آغاز شده است افزود: این طرح با هدف حذف تصرف اراضی از سوی اشخاص و  تثبیت مالکیت دولت در این عرصه ها انجام شده است.

وی گفت: خراسان شمالی ۲ میلیون و ۳۳ هزار هکتار اراضی ملی دارد.

حسن زاده در باره طرح کاداستر و دریافت اسناد تک برگ اراضی جنگلی استان نیز اظهار داشت:  ۴۳۴ هزار و ۵۴۹ هکتار از اراضی ملی استان، اراضی جنگلی هستند که تا پایان شهریور امسال انجام کاداستر این اراضی به پایان می رسد و این اراضی جنگلی دارای سند تک برگ خواهند شد.

معاون حفاظت و امور اراضی اداره کل منابع طبیعی خراسان شمالی در ادامه اظهار داشت: اجرای کامل طرح کاداستر(حدنگاری) اراضی ملی خراسان شمالی در سال جاری ۵۰ میلیارد ریال اعتبار می طلبد.

وی گفت: برای جبران برخی از هزینه ها از سازمان امور جنگل های کشور نیز درخواست کرده ایم تا به لحاظ خرید تجهیزات سخت افزاری برای اجرای این طرح از جمله خرید چهار سیستم جی پی اس به خراسان شمالی کمک کنند.

 حسن زاده افزود: تکلیف امسال این اداره کل اجرای کاداستر در سطح ۷۴۰ هزار هکتار اراضی ملی استان است که در  ۱۱۶ هکتار اجرایی و نتایج برای صدور سند به اداره کل ثبت اسناد و املاک استان ارسال شده است.

وی افزود: سال گذشته برای اجرای این طرح یک میلیارد و ۲۰۰ میلیون ریال از اعتبارات ملی و استانی جذب شد اما امسال هنوز اعتباری به این بخش تعلق نگرفته است.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید