Iranian Agriculture News Agency

احیا رویشگاه‌های باریجه در خراسان شمالی

کارشناس مسئول گیاهان دارویی اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری خراسان شمالی از احیا یکهزار و ۷۴۰ هکتار از رویشگاه‌های گیاه دارویی باریجه در خراسان شمالی خبر داد.

احیا رویشگاه‌های باریجه در خراسان شمالی

به گزارش خبرنگار ایانا در استان خراسان شمالی، علیرضا اسکویی گفت: اقدامات مربوط به احیا و غنی سازی رویشگاه‌های گیاهان دارویی با مشارکت جوامع محلی و مجریان طرح‌های بهره برداری از گیاهان دارویی  انجام شده است.

اسکویی افزود: در اجرای طرح احیا و بهره برداری زرشک وحشی چهاربید، ۱۴ هکتار از رویشگاه این گونه از گیاه دارویی در سال ۹۶ در شهرستان جاجرم احیا و غنی سازی شد همچنین در طرح‌های احیاء وبهره برداری ۱۵ تن زرشک، یک تن کتیرا و بیش از هفت تن محصول شیره باریجه در استان برداشت شده است.

وی گفت: در سال‌های ۹۵ و ۹۶، مجوز حمل ۱۰۸ تن شیرین بیان، ۲۱ تن باریجه و یک تن کتیرا به خارج از استان داده شده است.

اسکویی با بیان اینکه برداشت گیاهان دارویی در عرصه‌های منابع طبیعی استان جز در قالب طرح، ممنوع است اظهار کرد: با متخلفان در این باره برخورد می‌شود.

کارشناس مسئول گیاهان دارویی اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری خراسان شمالی با بیان اینکه بهره برداری از شماری از گیاهان دارویی غیرمجاز و گونه‌هایی نیز مجاز مشروط است افزود: برداشت گیاهان دارویی که به صورت مجاز مشروط تعریف شده اند در حد مصرف خانگی مانعی ندارد، اما به صورت تجاری و فروش در بازار ممنوع است.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید