Iranian Agriculture News Agency

۴ جنگلبان خراسان شمالی در میان نمونه‌های کشوری

چهار تن از جنگلبانان خراسان شمالی، روز سه‌شنبه در چهارمین جشنواره ملی روز جنگلبان به عنوان نمونه کشوری، مورد قدردانی و تجلیل قرار گرفتند.

۴ جنگلبان خراسان شمالی در میان نمونه‌های کشوری

به گزارش خبرنگار ایانا در استان خراسان شمالی، مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری خراسان شمالی در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: در این آیین که به صورت ویدیوکنفرانسی برگزار شد از مسعود حلیمی، جانشین فرمانده یگان حفاظت اداره‌کل خراسان شمالی،  علی اداک، فرمانده یگان حفاظت اداره مانه و سملقان، محمدحسین رضازاده، نیروی یگان حفاظت اداره شهرستان گرمه به عنوان جنگلبان نمونه و رمضان ارغوان بازنشسته اداره کل منابع طبیعی استان و پدر شهید رضا  ارغوان، از شهرستان راز و جرگلان به عنوان جنگلبان ایثارگر تجلیل شد.

حسن وحید افزود: همچنین در این مراسم از محمد مومنی از شهرستان مانه و سملقان به عنوان جنگلبان افتخاری نمونه و رمضانعلی رضایی از شهرستان جاجرم به عنوان همیار طبیعت محافظ نمونه با اهدای هدیه، لوح تقدیر و تندیس قدردانی شد.

در چهارمین جشنواره ملی روز جنگلبان که با حضور رییس سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری و نیز رییس سازمان مدیریت بحرانه برگزار شد، مجموعا از ۱۵۲ نفر از افراد منتخب کشوری در حوزه مراتع و منابع طبیعی تقدیر شد.

برگزیدگان بر اساس معیارهایی چون تلاش برای حفاظت و صیانت از جنگل، مشارکت مستمر در اطفای حریق، سنوات خدمت و افتخارآفرینی در حفظ جنگل ها برتر شناخته شده بودند.

۷۵ درصد از گستره ۲ میلیون و ۸۳۲ هزار و ۵۲۹  هکتاری خراسان شمالی را عرصه های طبیعی تشکیل می دهد.

وسعت منابع طبیعی و آبخیزداری خراسان شمالی ۲ میلیون و ۳۳ هزار و ۳۶ هکتار است که از این مساحت یک میلیون و ۴۰۰ هزار هکتار مرتع، بیش از ۱۸۳ هزار هکتار بیابان و ۴۳۴ هزار و ۵۵۰ هکتار جنگل است.  

یگان حفاظت از منابع طبیعی خراسان شمالی فقط ۶۰ نفر نیرو دارد که باید از ۲ میلیون و ۳۳ هزار هکتار منابع طبیعی استان محافظت کنند در حالی که طبق استانداردهای موجود باید برای حراست از هر ۴۰ هزار هکتار عرصه یک نفر نیرو وجود داشته باشد.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید