Iranian Agriculture News Agency

مبارزه با ملخ در سطح ۸۵۰ هکتار از اراضی شیروان انجام شد

مدیر حفظ نباتات سازمان جهادکشاورزی خراسان شمالی گفت: امسال مبارزه با ملخ در سطح ۸۵۰ هکتار از اراضی شهرستان شیروان انجام شد که نسبت به پارسال ۵۰ هکتار افزایش دارد.

مبارزه با ملخ در سطح ۸۵۰ هکتار از اراضی شیروان انجام شد

به گزارش خبرنگار ایانا در استان خراسان شمالی، محمد رضایی افزود: ملخ ها اسفندماه پارسال از تخم سر درآورده بودند که مبارزه با این آفت از اردیبهشت ماه امسال آغاز شد و هفته گذشته به پایان رسید.

وی گفت: با توجه به شرایط آب و هوایی استان و شهرستان، همه ساله مبارزه با ملخ در سطح اراضی کشاورزی صورت می گیرد که کشاورزان باید به توصیه های کارشناسان در زمینه زمان مبارزه با این آفت توجه داشته باشند تا دچار آسیب کمتری شوند.

مدیر حفظ نباتات سازمان جهاد کشاورزی شیروان گفت: اجرای مناسب مبارزه با این آفت  به صورت شبانه روزی در قالب تیم های عملیاتی و ردیابی، آشنایی با مسیرهای انتقالی آفت و تامین به موقع سم مورد نیاز موجب شد تا سطح عملیات سم پاشی نسبت به سال گذشته  افزایش زیادی نداشته باشد.

رضایی گفت:  بارندگی های به موقع و افزایش سبزینگی عرصه های طبیعی و اراضی کشاورزی زمینه های تغذیه ملخ ها را فراهم کرده بود که با اقدامات به موقع مانع تشکیل کلنی در سطح گسترده شدیم.

شیروان ۱۰۵ هزار هکتار عرصه زراعی و باغی دارد.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید