Iranian Agriculture News Agency

رشد 16درصدی بازدهی مصرف آب کشاورزی در خراسان شمالی

رییس سازمان جهاد کشاورزی خراسان شمالی گفت: پس از اجرای طرح‌های نوین آبیاری هم‌اکنون بازدهی مصرف آب در حوزه کشاورزی از ۳۰ درصد به ۴۶ درصد رسیده است.

رشد 16درصدی بازدهی مصرف آب کشاورزی در خراسان شمالی

به گزارش خبرنگار ایانا در استان خراسان شمالی،‌ عبدالله یوسفی اظهار کرد: مشاغل روستایی نقش مهمی در خراسان شمالی دارد به طوری که ۹۵ درصد مردم استان به صورت مستقیم و یا غیر مستقیم از فعالیت‌های روستایی بهره مند می‌شوند.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی خراسان شمالی ادامه داد: حدود ۴۰ درصد مردم خراسان شمالی به شغل دامپروری و کشاورزی مشغول هستند لذا اهمیت توجه به این قشر دوچندان است.

وی با اشاره به جایگاه نخست خراسان شمالی در نرخ سکونت روستایی افزود: برای ماندگاری این گروه در روستا و ادامه فعالیت‌های تولیدی باید سرمایه گذاری‌هایی در این حوزه انجام شود.

یوسفی در ادامه به وضعیت پرورش مرغ در خراسان شمالی گریزی زد و در این راستا گفت: هرچند به دلیل نوسانات قیمت ارز کشور در تهیه نهاده‌ها دچار مشکل است و به همین دلیل بسیاری از استان‌ها پرورش مرغشان با کاهش رو به رو شده اما در خراسان شمالی نسبت به سال گذشته حدود ۷ درصد رشد جوجه ریزی را شاهد بودیم.

رییس سازمان جهاد کشاورزی خراسان شمالی تصریح کرد: تولیدات کشاورزی استان از ۷۵۰ هزار تن در ابتدای دولت به بالغ بر یک میلیون و ۴۰۰ هزار تن رسیده است.

وی توسعه کشت گیاهان دارویی را سرفصلی برای مقابله با کم آبی و افزایش ارزش افزوده استفاده از زمین‌های مختلف کشاورزی در استان برشمرد و افزود: زعفران ازجمله محصولات هدف در این طرح است که سطح زیر کشت آن از ۳۰۰ هکتار به بیش از ۴ هزار و ۵۰۰ هکتار رسیده است.

یوسفی در انتها افزایش سطح آبیاری تحت فشار زمین‌های کشاورزی در خراسان شمالی به ۳۶ هزار هکتار را از جمله دیگر اقدامات انجام‌شده در استان دانست و گفت: با اجرای طرح‌های نوین آبیاری هم‌اکنون بازدهی مصرف آب در این حوزه از ۳۰ درصد به ۴۶ درصد رسیده است.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید