Iranian Agriculture News Agency

مرمت سه رشته قنات در شیروان

مدیر آب و خاک و امور فنی و مهندسی سازمان جهاد کشاورزی خراسان شمالی گفت: سه رشته قنات در شهرستان شیروان که فروردین ماه پارسال بر اثر سیلاب تخربب شده بود، مرمت و لایروبی شد.

مرمت سه رشته قنات در شیروان

سیدابراهیم سیدی افزود: با توجه به بارندگی ها و سیلاب های فروردین ماه سال ۹۸، تعدادی از قنات های این شهرستان خسارت دیدند که با توجه به اعتبارات اختصاص یافته فقط سه رشته مرمت شد.

وی با بیان اینکه سال گذشته، ۲ میلیارد و ۹۰۰ میلیون ریال از محل اعتبارات ملی برای مرمت و لایروبی قنات های این شهرستان تخصیص یافت گفت: بارندگی های سیل آسای شیروان در سال گذشته و امسال موجب خسارت به ۷۰ رشته قنات این شهرستان شده که براساس تخصیص اعتبارات قنات های آسیب دید مرمت، اصلاح و بازسازی می شوند.

سیدی گفت: کشاورزان برای مرمت و بهسازی قنات ها می توانند از توان مقنی های بومی در این زمینه استفاده کنند و منتظر اعتبارات دولتی نباشند، اگر در جایی قنات ها دچار خسارت شدید شده باشد این سازمان برای جلوگیری از مشکلات بعدی اقدام به عملیات بهسازی آنان می کند.

مدیر آب و خاک و امور فنی و مهندسی جهاد کشاورزی خراسان شمالی افزود: امسال ۲۵ میلیارد ریال برای قنوات استان مصوب شده که هنوز سهم شهرستان ها اعلام نشده است.

بارندگی‌های مناسب امسال موجب افزایش ۱۵ درصدی آبدهی قنات‌های شهرستان شیروان شده است.

استان خراسان شمالی ۶۲۹ رشته قنات دارد که ۷۰ رشته آن با آبدهی سالانه ۶ میلیون متر مکعب مربوط به شهرستان شیروان است.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید