Iranian Agriculture News Agency

احداث 104 کیلومتر جاده دسترسی بین مزارع در خراسان شمالی

رییس سازمان جهاد کشاورزی خراسان شمالی گفت: احداث جاده دسترسی بین مزارع در سطح استان تاکنون 128 کیلومتر بوده که 104 کیلومتر آن در دولت تدبیر و امید احداث شده است.

احداث 104 کیلومتر جاده دسترسی بین مزارع در خراسان شمالی

به گزارش خبرنگار ایانا در استان خراسان شمالی، عبداله یوسفی گفت: نیاز استان حدود 5000 کیلومتر جاده دسترسی بین مزارع و جاده دسترسی به مزرعه است که در برنامه ششم و هفتم و به تناسب اعتبارات مصوب و یا تخصصی سالانه حدود 50 کیلومتر با اعتبار مورد نیاز 25 میلیارد ریال پیش‌بینی شده است.

وی خاطرنشان کرد: با احداث جاده دسترسی ضمن امکان تردد انواع ماشین آلات و ادوات کشاورزی،انتقال نهادها و محصولات تولیدی باعث افزایش عملکرد و کاهش ضایعات به دلیل امکان بهره مندی از ماشین آلات و کشاورزی مکانیزه فراهم شده و کاهش هزینه‌های تولید و افزایش درآمد را باعث می‌شود.

رییس سازمان جهاد کشاورزی خراسان شمالی میزان کل اعتبار تخصیص یافته برای خسارت سیل در سال 98 به بخش آب و خاک را 15 میلیارد و 800 میلیون تومان عنوان کرد و افزود: از این میزان 69 میلیارد تومان برای جاده دسترسی بین مزارع، 31 میلیارد تومان برای لایروبی قنوات، 56 میلیارد تومان کانال های آب عمومی و دو میلیارد تومان برای ایستگاه پمپاژ آب تخصیص یافت.

یوسفی میزان خسارت وارده سیل در سال 98 به جاده دسترسی بین مزارع 22 میلیارد تومان، لایروبی قنوات 8 میلیارد تومان، کانال آب عمومی 23 میلیارد تومان و زهکشی اراضی کشاورزی دو میلیارد و 300 میلیون تومان ذکر کرد.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید