Iranian Agriculture News Agency

کشاورزان خراسان شمالی از گندم به‌عنوان جایگزین جو در خوراک دام استفاده می‌کنند

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی خراسان شمالی گفت: ۱۳ درصد گندم تولیدی استان تحویل سیلوها نمی‌شود و کشاورزان از آن به عنوان جایگزین جو در خوراک دام استفاده می‌کنند.

کشاورزان خراسان شمالی از گندم به‌عنوان جایگزین جو در خوراک دام استفاده می‌کنند

به گزارش خبرنگار ایانا در استان خراسان شمالی، محمدجواد تشکری گفت: علیرغم افزایش قیمت برخی نهاده های دامی از جمله جو در بازار، قیمت گندم به علت تضمینی بودن ثابت مانده است و همین باعث شده تا برخی از کشاورزان قسمتی از تولیدات گندم خود را به مصرف دام خود اختصاص دهند.

وی با بیان اینکه باید قیمت جو در بازار کنترل و مدیریت شود، اظهار کرد: افزایش قیمت این نهاده دامی بر میزان تحویل گندم به سیلوها تاثیرگذار است و در شرایطی که قیمت هر کیلوگرم جو در بازار از ۱۹ هزار ریال به ۲۸ تا ۳۰ هزار ریال رسیده، قیمت تضمینی گندم ۲۵ هزار ریال و ثابت است.

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی خراسان شمالی با بیان اینکه قیمت جو باید در بازار کنترل شود، خاطرنشان کرد: بالا رفتن قیمت جو انگیزه کشاورزان را برای تحویل گندم، پایین می آورد و حال آنکه گندم به عنوان یک محصول راهبردی نباید به عنوان آذوقه به مصرف دام برسد.

وی با بیان اینکه جلو فعالیت دلالان گندم در استان گرفته شده است، گفت: اکنون اجازه خروج گندم از استان را نمی دهیم که همین موضوع باعث شده تا دلالان فعالیت کمتری داشته باشند و از سویی ذخیره کردن گندم در انبارها نیز تخلف محسوب شده و با متخلفان برخورد می شود.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید