Iranian Agriculture News Agency

پرداخت بیش از ۱۰۷ میلیارد ریال به کلزاکاران خراسان شمالی

مدیرکل غله و خدمات بازرگانی خراسان شمالی گفت: ۱۰۷ میلیارد و ۴۹۳ میلیون ریال مطالبه کلزاکاران این استان پرداخت شد.

پرداخت بیش از ۱۰۷ میلیارد ریال به کلزاکاران خراسان شمالی

به گزارش خبرنگار ایانا در استان خراسان شمالی‏، سیدجلال موسوی گفت: امسال سه هزار و ۲۵۷ تن دانه روغنی کلزا از کشاورزان این استان به ارزش ۱۴۹ میلیارد و ۱۶۳ میلیون ریال خریداری شده است.

وی با بیان اینکه مابقی مطالبه کلزان‌کاران به زودی به حساب آنان پرداخت می شود افزود: بیشترین خرید این محصول در مراکز خرید شهرستان مانه و سملقان به میزان هزار و ۸۷۴ تن به ثبت رسیده است.

مدیرکل غله و خدمات بازرگانی خراسان شمالی از پایان خرید تضمینی دانه روغنی کلزا در سطح استان خبر داد و گفت: با توجه به کاهش میزان خرید تضمینی کلزا در مراکز خرید تعاون روستایی پایان خرید تضمینی کلزا و تعطیلی مراکز خرید انجام شد.

موسوی افزود: دانه روغنی خریدایر شده از ۷۵۶ نفر کشاورز در قالب هزار و ۲۰۱ محموله تحویل هفت مرکز خرید در سطح استان خراسان شمالی شد که با تلاش انجام شده دانه های روغنی کلزای خریداری شده طبق دستورالعمل شرکت مادر تخصصی بازرگانی دولتی ایران در کمترین زمان به کارخانجات روغن کشی ارسال شده است.

مدیر کل غله وخدمات بازرگانی با بیان پرداخت حدود ۷۲ درصد از بهای محصول کلزاکاران اظهار داشت: کشاورزانی که تا مورخ ۱۶ تیر ماه محصول خود را به مراکز خرید تحویل داده وجوه خود را کاملا دریافت کرده اند. 

موسوی گفت: خرید کلزا به صورت تضمینی از کشاورزان استان امسال ۶.۳ درصد افزایش یافت.

وی افزود: پارسال برای خرید سه هزار و ۶۵ تن دانه روغنی کلزا بیش از ۱۰۴ میلیارد ریال به کشاورزان پرداخت شد.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید