Iranian Agriculture News Agency

پیش‌بینی برداشت ۲۶۵ هزار تن گندم در خراسان شمالی

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی خراسان شمالی گفت: پیش‌بینی می‌شود امسال میزان برداشت گندم در این استان به ۲۶۵ هزار تن برسد که نسبت به سال قبل کاهش خواهد داشت.

پیش‌بینی برداشت ۲۶۵ هزار تن گندم در خراسان شمالی

به گزارش خبرنگار ایانا در استان خراسان شمالی، محمدجواد تشکری گفت: با توجه به سرمای دیررس بهار امسال که رشد گندم ها را به تاخیر انداخت، انتظار می رود میزان برداشت گندم در این استان نسبت به پارسال ۲۲ درصد کاهش داشته باشد.

وی علت کاهش تولید گندم در سال زراعی جاری را علاوه بر سرمای دیررس بهاره، نبود بارندگی های به موقع دانست که در این کاهش موثر بوده است.

وی اظهار کرد: سرما و گرمایی که در سال زراعی جاری داشتیم باعث شد گندمزارهای استان دچار خشکی شود.

تشکری با توصیه به کشاورزان استان برای تغذیه کشتزارهای خود با کودهای پتاسیم، افزود: در شرایطی که سرما و گرما باعث خسارت به کشتزارها شده است کشاورزان باید مزارع خود را با تغذیه مناسب حمایت کنند زیرا این اقدام محصول را به سرما و گرما مقاوم تر می کند.

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی خراسان شمالی پیش بینی کرد کشاورزان استان امسال حدود ۱۴۰ هزار تن گندم به سیلوها تحویل دهند و افزود: این در حالی است که تا قبل از گران شدن قیمت جو، پیش بینی کرده بودیم که تا ۱۸۵ هزار تن گندم مازاد بر نیاز از کشاورزان استان خریداری شود که اکنون با توجه به گران شدن جو، بخشی از گندم به مصرف آذوقه دام می رسد.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید