Iranian Agriculture News Agency

اجرای نیمی از طرح‌های آبیاری نوین استان در دولت تدبیر و امید

رییس سازمان جهادکشاورزی خراسان شمالی گفت: بدون احتساب برآورد جدید ۷۹ درصد از زمین‌های کشاورزی استان برای اجرای طرح‌های آبیاری نوین سامانه‌های آبیاری نوین مساعد است که ۵۰ درصد آن در دولت تدبیر و امید به سرانجام رسیده است.

اجرای نیمی از طرح‌های آبیاری نوین استان در دولت تدبیر و امید

به گزارش خبرنگار ایانا در استان خراسان شمالی، عبداله یوسفی افزود: ۱۹ هزار و 592 هکتار از اراضی کشاورزی خراسان شمالی در دولت تدبیر و امید به سامانه های آبیاری نوین تجهیز شده و قرار است این میزان تا پایان دولت به ۳۹ هزار هکتار برسد.

وی گفت: پیش از دولت تدبیر و امید ۱۹ هزار هکتار از اراضی استان مجهز به سامانه های آبیاری نوین شده بود که در این دولت قدم های بزرگی در این راستا برداشته شد.

یوسفی خاطرنشان کرد:در سفر رییس جمهوری تیرماه  پارسال به استان ۵۵۰ میلیارد ریال اعتبار برای توسعه سامانه‌های آبیاری نوین در یک بازه زمانی مصوب شد که اعتبار سال گذشته به مبلغ ۲۷۰ میلیارد ریال به صورت کامل تخصیص یافت و هزینه شد.

رییس سازمان جهادکشاورزی خراسان شمالی ادامه داد: براساس برنامه ریزی صورت گرفته با هزینه‌کرد اعتبار ۵۵۰ میلیارد ریالی، بیش از سه هزار هکتار از کشتزارهای استان زیر پوشش سامانه های نوین آبیاری قرار می گیرد.

وی افزود: بدین ترتیب حدود ۶۰۰ خانوار از مزایای این طرح ها بهره مند شده و عملکرد آبیاری هم تا ۷۵ درصد افزایش می یابد.

یوسفی اظهار کرد: علاوه بر اعتبار مصوب شده سفر رییس جمهوری،  ۱۴۰ میلیارد ریال اعتبار نیز  برای تجهیز اراضی به سامانه های آبیاری نوین اختصاص یافته است.

وی تصریح کرد: در سال ۱۳۹۸ برای اجرای طرح های آبیاری نوین به صورت ۸۵ درصد کمک بلاعوض دولت، حداکثر برای آبیاری قطره ای ۱۷۵ میلیون ریال و بارانی ۱۰۵ میلیون ریال پرداخت شد.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید