Iranian Agriculture News Agency

صنایع آرد بر از سامانه آرد خرید کنند

مدیرکل غله و خدمات بازرگانی خراسان شمالی با بیان اینکه باید تمامی نانوای ها و همچنین صنایع آرد بر برای خرید گندم در سامانه آرد ثبت نام کنند اظهار کرد: تمامی صنوفی که مصرف آرد دارند تنها از این منبع می توانند آرد مورد نیاز خود را تامین کنند، با عرضه هر آرد خارج از این سامانه برخورد تعزیراتی می شود.

صنایع آرد بر از سامانه آرد خرید کنند

به گزارش خبرنگار ایانا در استان خراسان شمالی، موسوی گفت: به تمامی نانوایی ها و صنوف آرد بر کارت سامانه بانک سپه داده می شود و می توانند با توجه به مصرف خود از هر کارخانه با توجه به نوع آن و قیمت از هر کجای کشور خرید داشته باشند.

وی با بیان اینکه کیفیت آرد تولیدی استان بهتر از متوسط کشور است گفت: حتی برخی از صنوف از سایر استان ها از کارخانه های آرد این استان خرید دارند.

موسوی با بیان اینکه آرد تولیدی کارخانه ها با سه قیمت ۶ هراز و ۶۵۰ ریال، ۹ هزار و ۲۷ هزار ریال عرضه می شود.

وی اظهار کرد: آرد ۶ هزار و ۶۵۰ ریال برای نانوایی ها یارانه ای در نظر گرفته شده است و آرد  ۹ هزار ریالی نیز برای نانوایی های نیمه یارانه ای است و تمامی صنایع آرد بر نیز از آرد ۲۷ هزار ریالی که قیمت آزاد است استفاده می کنند.

وی گفت: هم اکنون هر کیلوگرم گندم از کشاورزان استان ۲۵ هزار ریال خریداری می شود.

مدیرکل غله و خدمات بازرگانی خراسان شمالی در ادامه گفت: خرید تضمینی گندم مازاد بر نیاز کشاورزان استان از مرز ۱۰۰ هزار تن گذشت و تمامی وجوه محصول خریداری شده تا ۱۹ تیرماه هم پرداخت شده است.

موسوی اظهار کرد: تاکنون مبلغ هزار و ۸۰۰ میلیارد ریال به حساب کشاورزان استان واریز شده است و مابقی  وجوه گندم نیز در روزهای آتی به حساب کشاورزان واریز خواهد شد.  

وی گفت: این میزان گندم در قالب ۱۶ هزار و ۱۵ محموله از گندمکاران استان خریداری شده است.

وی با بیان اینکه در این استان ۲۶ مرکز نگهداری گندم مجوز تحویل محصول را دارد، گفت: پارسال ۱۶۱ هزار تن گندم از کشاورزان به صورت تضمینی و سه هزار تن به صورت توافقی در ۲۳ مرکز  خریدار شد که امسال نیز پیش بینی می شود همین میزان باشد.

موسوی ظرفیت انبار گندم در استان را ۲۵۰ هزار تن ذکرکرد.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید