Iranian Agriculture News Agency

امضای تفاهم‌نامه طرح اعتلای همگام با کشاورز در خراسان شمالی

تفاهم نامه طرح اعتلای همگام با کشاورز فی مابین سازمان جهاد کشاورزی خراسان شمالی و سازمان بسیج مهندسین کشاورزی و منابع طبیعی منعقد شد.

امضای تفاهم‌نامه طرح اعتلای همگام با کشاورز در خراسان شمالی

به گزراش خبرنگار ایانا در استان خراسان شمالی، به منظور اجرای هر چه بهتر و بهینه تر طرح بسیج همگام با کشاورز تفاهم نامه همکاری فی مابین سازمان جهاد کشاورزی خراسان شمالی و سازمان بسیج مهندسین کشاورزی و منابع طبیعی با حضور یوسفی رییس سازمان جهاد کشاورزی خراسان شمالی، سردار چمن فرمانده سپاه جوادالائمه خراسان شمالی و جمعی از معاونین و مدیران این دو سازمان در سالن جلسات سازمان جهاد کشاورزی خراسان شمالی به امضا رسید.

رییس سازمان جهاد کشاورزی خراسان شمالی گفت: به‌منظور استفاده از ظرفیت بسیج برای ارتقای دانش فنی کشاورزان، توسعه استفاده از فن‌آوری و نهاده‌های کشاورزی در راستای افزایش تولید و بهره‌وری در محصولات گندم، جو و دانه‌های روغنی این تفاهمنامه به امضا رسید.

عبداله یوسفی گفت: در طرح بسیج همگام با کشاورز که بسترهای لازم را برای توسعه بخش‌های کشاورزی و علمی کردن مباحث کشاورزی و افزایش تولید در واحد سطح  ایجاد خواهد کرد قطعا با همکاری و استقبال کشاورزان مواجه خواهد بود و آثار آن در توسعه و رونق اقتصادی استان نمود پیدا خواهد کرد.

وی خاطرنشان کرد: در این طرح از ظرفیت کارشناسان فنی کشاورزی، نیروهای دانش آموخته در سازمان بسیج مهندسین کشاورزی و منابع طبیعی و سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی و مروجین بخش کشاورزی در تعامل تنگاتنگ و نزدیک با تولیدکنندگان بخش کشاورزی بهره خواهیم برد.

یوسفی از همکاری فرماندهی سپاه جوادالائمه در اجرای این طرح و سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی برای تامین بخشی از منابع تقدیر و تشکر کرد.

سردار چمن فرمانده سپاه جوادالائمه نیز گفت: طرح بسیج همگام با کشاورز توفیق بسیار ارزشمندی است و می تواند زمینه تحولات زیادی را در افزایش تولیدات کشاورزی کشور ایجاد کند.

وی با ابراز امیدواری از استمرار همکاری دوسازمان در توسعه و ترویج دانش در مزرعه بیان داشت: انسجام و هدایت محققان و دانش آموختگان و مروجین بخش کشاورزی در کنار حضور بسیجی و مجاهدانه کشاورزان در عرصه تولید نویدبخش دستیابی به خودکفایی کامل در محصولات راهبردی در آینده نزدیک خواهد بود. 

سردار چمن گفت سازمان بسیج مستضعفین در خراسان شمالی 350 میلیارد تومان اعتبار را با مشارکت 50 درصد دولت و 50 درصد سهم بسیج سپاه جوادالائمه خراسان شمالی برای جهش تولید قرار خواهد داد و به همین مقدار نیز برای سال 1400 در نظر گرفته شده است.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید