Iranian Agriculture News Agency

با دست خالی نمی توان آتش را خاموش کرد

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری خراسان شمالی با بیان اینکه با دست خالی نمی توان آتش را خاموش کرد گفت: در حال حاضر هیچ ریالی برای تجهیز و پشتیبانی تجهیزات مقابله با حریق نداریم و مردم بومی برای اطفاء حریق بدون هیچ تجهیزاتی پای کار هستند.

با دست خالی نمی توان آتش را خاموش کرد

به گزارش خبرنگار ایانا در استان خراسان شمالی‏، حسن وحید افزود: عرصه های مرتعی و جنگلی در این استان گسترده است اما با مشکل نیروی حفاظتی مواجه هستیم.

وی خاطرنشان کرد: از سوی دیگر در این استان پاسگاه های اطفاء حریق احداث شده است که سرمایه استانی است ولی باید تجهیز شوند و برای تجهیز نیاز به اعتبار است.

وی در ادامه به تحلیل نقشه بحرانی مناطق در خطر آتش سوزی پرداخت و گفت: ۳۰ درصد از عرصه های استان در سطح خطرناک است که در صورت بروز آتش سوزی در این مناطق، اطفاء آن به سختی انجام می شود و ۴۰ درصد از سطح متوسط و ۳۰ درصد نیز در سطحی با خطر کمتر آتش سوزی مواجه است.

مدیر کل منابع طبیعی و آبخیزداری خراسان شمالی گفت: افراد بومی این استان برای اطفاء حریق در عرصه های جنگلی و مرتعی لباس آتش نشانی و کفش ضدحریق ندارند.

وی با تاکید بر اینکه افراد بومی و محلی پیش قراولان اطفاء حریق در عرصه های جنگلی و مرتعی هستند، اظهارکرد: این اداره کل دو هزار و ۲۰۰ نفر را برای خاموش کردن آتش سوزی های اتفاقی گروه بندی کرده است و باید این اداره کل وسایل اطفاء حریق همچون کفش و لباس ضد حریق به آن ها اعطا کند، اما این اداره کل نیز فاقد چنین امکاناتی است که در حاضر در اختیار آن ها قرار دهد.

وی افزود: پیشنهاد ما بر این است تا استانداری وسایل اطفاء حریق را تهیه و در اختیار دهیاری، بخشداری و پاسگاه های مرزی قرار دهد و این وسایل هنگام بروز آتش سوزی در اختیار افراد محلی که اقدام به خاموش کردن آتش می کنند، قرار گیرد.

وحید ادامه داد: ۲۹ درصد از عرصه های این استان که مناطق جنگلی هستند در معرض خطر شدید آتش سوزی قرار دارند.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید