Iranian Agriculture News Agency

پیش‌بینی خرید ۲۰۰ هزار تن گندم در خراسان شمالی

رییس سازمان جهادکشاورزی خراسان شمالی گفت: پیش بینی می‌شود ۲۰۰ هزار تن گندم مازاد بر نیاز کشاورزان استان در سال جاری خریداری شود که نسبت به سال گذشته ۲۰ درصد رشد خواهد داشت.

پیش‌بینی خرید ۲۰۰ هزار تن گندم در خراسان شمالی

به گزارش خبرنگار ایانا در استان خراسان شمالی، عبداله یوسفی در اولین جلسه شورای اداری شهرستان مانه و سملقان در سال ۱۳۹۹گفت: به همین منظور ظرفیت‌های لازم برای انبار گندم در استان ایجاد شده است که در این راستا سیلوی آشخانه نیز بزودی بازگشایی می شود.

وی گفت: این سیلو بنا به دلایل حقوقی به مدت دو سال تعطیل بود.

رییس سازمان جهادکشاورزی خراسان شمالی گفت: تاکنون ۱۷ هزار و ۴۹۶ تن گندم و هزار و ۹۵۴ تن دانه های روغنی کلزا  از کشتزارهای استان برداشت شده که بخشی از آن خریداری شده است.

وی عنوان کرد: با توجه به اینکه مانه و سملقان قطب تولید گندم در خراسان شمالی است پیش بینی می شود ۷۵ هزار تن گندم در این شهرستان تولید شود.

رییس سازمان جهادکشاورزی استان در ادامه از اخذ مجوز برای ساخت دو پروژه ۲۰۰ هزار و ۹۰ هزار قطعه ای مرغ مادر و کارخانه جوجه کشی با ۸۲۰ میلیارد ریال در مانه و سملقان خبر داد و افزود: عملیات اجرایی آن در آینده ای نزدیک با حضور مسوولان کشوری آغاز می شود.

وی عنوان کرد: با راه اندازی این دو پروژه تحول بزرگی در تولید گوشت مرغ در استان رخ خواهد داد.

دکتر یوسفی همچنین از تخصیص ۴۱۰ میلیارد ریال از سفر رییس جمهوری برای آبیاری تحت فشار خبر داد و گفت: هیچ گونه محدودیت اعتباری برای اجرای پروژه های آبیاری نوین در شهرستان ها نخواهیم داشت و از این گونه طرح ها استقبال می کنیم.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید