Iranian Agriculture News Agency

برگزاری جلسه هم اندیشی بررسی و رفع موانع تولید صنایع تبدیلی و تکمیلی بخش کشاورزی

جلسه هم اندیشی بررسی و رفع موانع تولید صنایع تبدیلی و تکمیلی بخش کشاورزی با حضور مدیر جهاد کشاورزی بجنورد، مدیر صنایع تبدیلی و غذایی استان و جمعی از مدیران عامل و مجریان طرح های صنعتی بخش کشاورزی در دفتر مدیریت جهاد کشاورزی بجنورد برگزار شد.

برگزاری جلسه هم اندیشی بررسی و رفع موانع تولید صنایع تبدیلی و تکمیلی بخش کشاورزی

به گزارش خبرنگار ایانا در استان خراسان شمالی، این نشست با هدف بررسی مسایل و مشکلات واحد های تبدیلی و تکمیلی شهرستان از قبیل کارخانجات فرآورده های لبنی، آرد، خوراک دام، جمع آوری شیر، بسته بندی گوشت، عسل و مربا، برنج، میوه خشک  تشکیل شد.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان بجنورد در این جلسه ضمن تاکید بر تاسیس و توسعه واحد های صنعتی و تولیدی در بخش کشاورزی در سالی که مزین به شعار جهش تولید است گفت: رفع موانع تولید در بخش کشاورزی وظیفه اصلی جهاد کشاورزی است و هرچه به سمت صنعتی شدن کشاورزی و استفاده از تکنولوژی های روز دنیا پیش برویم شاهد شکوفا تر شدن شهرستان در تولید محصولات با کیفیت کشاورزی خواهیم بود. مهندس یحیی رمضانی خاطر نشان کرد: تغییر ساختار کشاورزی از حالت سنتی به صنعتی و افزایش ضریب مکانیزاسیون در شهرستان هدف اصلی جهاد کشاورزی در سال 99 است.

در این جلسه مشکلات تولید شیر در شهرستان نیز مورد بحث قرار گرفت و با توجه به شیوع بیماری کرونا و متضرر شدن برخی از دامداران شهرستان به دنبال کاهش خرید شیر مقرر گردید مراکز جمع آوری شیر، کارخانجات خوراک دام ، شیر و فرآورده های لبنی با مشارکت گسترده و با رعایت تمام پروتکل های بهداشتی نسبت به خرید شیر از دامداران اقدام کنند تا دامداران عزیز بیش ازین دچار خسارات مالی نشوند و همچنین شیر تولید شده در داخل استان فرآوری شود.

در ادامه مشکلات اصلی واحد های صنعتی توسط مدیران عامل هریک از واحدها مطرح شد و مقرر گردید در اسرع وقت نسبت به برگزاری جلسات مجزا جهت بررسی دقیق تر و پیگیری لازم به منظور مرتفع نمودن مشکلات طرح شده اقدام شود.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید