Iranian Agriculture News Agency

برگزاری جلسه هماهنگی خرید محصولات کشاورزی در خراسان شمالی

جلسه هماهنگی خرید محصولات کشاورزی خراسان شمالی با حضور رییس سازمان جهاد کشاورزی، مدیرحقوقی،مجلس و حوزه ریاست، معاون بهبود تولیدات گیاهی،مدیر توسعه بازرگانی و رییس اداره روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی و مدیر و معاونین تعاون روستایی در مدیریت تعاون روستایی خراسان شمالی برگزار شد.

برگزاری جلسه هماهنگی خرید محصولات کشاورزی در خراسان شمالی

به گزارش خبرنگار ایانا در استان خراسان شمالی، رییس سازمان جهاد کشاورزی خراسان شمالی در این جلسه  مجموعه سازمان تعاون روستایی و شبکه تحت پوشش آن را بازوی توانمند جهاد کشاورزی در حمایت از تولید و بخصوص پل ارتباطی برای رساندن خدمات به کشاورزان دانست.

عبداله یوسفی از زحمات یکساله مدیریت و همکاران تعاون روستایی استان و شبکه تحت پوشش در امر خدمات رسانی به روستاییان و تولیدکنندگان بخش کشاورزی تقدیر نمود و به خریدهای حمایتی صورت گرفته در سال گذشته که منجر به خرید زعفران و گوجه فرنگی گردید اشاره نمود و افزود: ورود مناسب شبکه تعاون روستایی در خرید محصول کشاورزان، موجب جلوگیری از ریزش قیمت توسط واسطه ها گردید و نتیجه این فرآیند مهم ایجاد رضایت در کشاورزان بود.

وی با اشاره به اینکه در سال جدید با فعالیت های ترویجی صورت گرفته شاهد افزایش توزیع تخم نوغان از ۴۹۰۰۰ تن به ۵۵۰۰۰ تن بوده ایم،خواستار ورود شبکه تعاون روستایی برای خرید پیله ابریشم شد.

یوسفی محصولات زراعی و باغی همچون پیاز، گوجه فرنگی، انگور و کشمش را از مهمترین محصولاتی عنوان نمود که ورود تعاون روستایی برای خرید توافقی این محصولات می تواند موجب رشد عادلانه قیمت آنها در جهت حمایت از کشاورزان شود و بر پیگیری صادرات این محصولات با توجه به بازار پسند بودن آن ها از اتحادیه ها و شرکت های تعاونی تاکید کرد.

رییس سازمان جهاد کشاورزی خراسان شمالی گفت: با توجه به شروع برداشت محصولات زراعی همچون کلزا و گندم، مسئولین مراکز باید نسبت به خرید تضمینی با رعایت اصول استاندارد خرید و نگهداری محصولات فوق توجه ویژه داشته باشند.

یوسفی همچنین در خصوص صدور مجور حمل محصولات خریداری شده قبل از تکمیل ظرفیت انبارها برای جلوگیری از ایجاد خلل در روند فرآیند خرید، دستوراتی را صادر کرد.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید