Iranian Agriculture News Agency

ریزش گندم در شیروان پایین‌تر از میانگین استانی است

مدیر جهاد کشاورزی شیروان گفت: میزان ریزش گندم در کشتزارهای این شهرستان در فصل برداشت از میانگین استانی و کشوری آن پایین‌تر است.

ریزش گندم در شیروان پایین‌تر از میانگین استانی است

به گزارش خبرنگار ایانا در استان خراسان شمالی، مهران حیاتی گفت: میانگین ریزش گندم در مزارع کشور ۶ درصد، استان خراسان شمالی پنج درصد و شهرستان شیروان چهار درصد است.

وی، نو بودن کمباین های بومی شیروان را از دلایل کاهش ریزش گندم برشمرد و افزود: علاوه بر آن معاینه فنی و تنظیم کردن کمباین های غیربومی که هر روز توسط گروهی فنی صورت می گیرد، از بروز اشکال در کمباین ها جلوگیری کرده و میزان ریزش گندم برداشتی را به حداقل می رساند.

حیاتی با اشاره به فعالیت ۲۴ ساعته کمباین ها در فصل برداشت محصول افزود: هر کمباین روزانه محصول سطحی در حدود هفت هکتار را برداشت می کند که از ۱۰ تیرماه و با آغاز برداشت گندم و جو، ۱۶۰ دستگاه کمباین در کشتزارهای این شهرستان فعالیت خود را آغاز خواهند کرد.

مدیر جهاد کشاورزی شیروان گفت: این شهرستان دارای ۱۷ دستگاه کمباین بومی است و مابقی ادوات مورد نیاز برای برداشت گندم و جو شهرستان از استان های گلستان و مازندران به کار گرفته می شود.

وی متوسط عمر کمباین های بومی شهرستان شیروان را پنج سال و کمباین های غیربومی مهاجر را ۱۵ سال عنوان کرد.

حیاتی با اشاره به فعالیت کمباین ها تا اواسط مردادماه، افزود: پارسال برای برداشت محصول کلزا از مزارع شهرستان با کمبود کمباین مواجه شدیم که امسال با رایزنی های از پیش صورت گرفته با استان گلستان این موضوع برطرف شده است.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید