Iranian Agriculture News Agency

در سال جهش تولید؛ دورخیز خراسان شمالی برای خودکفایی در تولید گوشت مرغ

معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی خراسان شمالی گفت: با تحقق برنامه افزایش ۱۵ هزار تنی گوشت مرغ در سال جهش تولید، این استان امسال در تولید و تامین نیاز خود به این فراورده پروتئینی به خودکفایی می‌رسد.

در سال جهش تولید؛ دورخیز خراسان شمالی برای خودکفایی در تولید گوشت مرغ

به گزارش خبرنگار ایانا در استان خراسان شمالی، محمد محمدزاده گفت: تولید گوشت مرغ در این استان در سال ۹۷ حدود ۱۴ هزار تن بود که این رقم در پایان سال ۹۸ به ۱۹ هزار تن رسید که ۷۰ تا ۸۰درصد نیاز استان را پاسخ می دهد و بر اساس برنامه‌ریزی صورت گرفته این میزان امسال با افزایشی ۸۰ درصدی به ۳۴ هزار تن خواهد رسید.

وی با اشاره به افزایش نسبی ظرفیت واحدهای تولیدی موجود، افزود: امسال همچنین با صدور مجوز برای افزایش ۱.۵ میلیون قطعه مرغ در هر دوره در این استان و تولید حدود ۱۴ هزار تن در پنج دوره تولیدی در سال، ظرفیت بسیار بالایی برای افزایش تولید مرغ در استان شکل خواهد گرفت.

معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهادکشاورزی خراسان شمالی اظهار داشت: با تحقق تولید ۳۴ هزار تن گوشت مرغ در استان، که بیش از نیاز مصرفی استان است، زمینه برای ارسال آن به دیگر استان ها نیز فراهم می شود.

محمدزاده، میزان مصرف سالانه گوشت مرغ در این استان را ۲۱ تا ۲۳ هزار تن عنوان کرد و افزود: تاکنون هر ساله بخشی از نیاز گوشت مرغ خراسان شمالی از دیگر استان ها، از جمله خراسان رضوی تامین می شد که با برنامه ریزی صورت گرفته برای افزایش تولید، امسال حمل حدود ۱۰ هزار تن مرغ تولیدی افزون بر نیاز منطقه به خارج از استان امکانپذیر خواهد شد.

وی بر حمایت از طرح های زنجیره مرغ نیز تاکید کرد و افزود: امسال سه مجوز زنجیره تولید مرغ در استان شامل ۲۰ هزار قطعه ای و ۹۰ هزار قطعه ای مرغ مادر در استان صادر شده که کمک بسیار شایانی به تولید گوشت مرغ در استان خواهد کرد.

معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی خراسان شمالی گفت: با جذب سرمایه گذاران و صدور مجوزهای لازم، تلاش می کنیم تا میزان تولید گوشت مرغ در استان را به بیش از ۱.۵ برابر نیاز استان برسانیم.

محمدزاده با بیان اینکه در این استان جوجه یکروزه تولید نمی شود، افزود: تلاش داریم تا در زنجیره تولید مرغ، واحدهای جوجه یک روزه را نیز داشته باشیم تا این زنجیره تولید در استان تکمیل شود.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید