Iranian Agriculture News Agency

برگزاری جلسه طرح توسعه سیستم‌های آبیاری نوین شهرستان بجنورد

جلسه طرح توسعه سیستم های آبیاری نوین شهرستان بجنورد با حضور مدیر جهاد کشاورزی، کارشناسان و مشاورین اداره فنی و زیربنایی و نمایندگان روستاهای آق تپه،ازون بیجه و قتلیش در محل دفتر مدیریت جهاد کشاورزی این شهرستان برگزار شد.

برگزاری جلسه طرح توسعه سیستم‌های آبیاری نوین شهرستان بجنورد

به گزارش خبرنگار ایانا در استان خراسان شمالی، مدیر جهاد کشاورزی بجنورد در این جلسه گفت: از اولویت‌های مهم مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان در سال‌ ۹۹، اصلاح شیوه آبیاری مزارع و باغ‌ها با به‌کارگیری روش‌های نوین آبیاری است.

یحیی رمضانی در ادامه گفت: طرح  روستای  قتلیش که مجموعه ای از پروژه های بسیار ارزشمند همچون ابیاری تحت فشار ،احداث باغ در سطح ۸۷ هکتار ،احداث استخر ذخیره اب وکانال انتقال اب که از منابع مختلف اعتباری حدود ۲۰ میلیارد ریال تامین اعتبار وبا پیشرفت فیزیکی ۹۷ درصد در حال اجراء می باشد پس از بازدید میدانی وبرگزاری چندین جلسه نهایتا برخی از لوازم مورد نیاز پروژه تامین وتحویل شده وضمن تقویت توان اجرایی پیمانکار امید است در هفته های اینده به بهره برداری برسد.

وی درخصوص بند روستای ازوزون بیجه نیز گفت: این بند که چندین سال است مشکلات بسیار زیادی داشته خوشبختانه با تخصیص ۸میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال اعتبار، به زودی عملیات لوله گذاری وانتقال اب به بند  توسط پیمانکار در اسرع وقت انجام خواهد شد و با همت و تلاش این مدیریت امید است در سال جاری در هفته دولت به بهره برداری برسد.

رمضانی خاطر نشان کرد: طرح ابیاری کم فشار نیز در سطح ۳۰۰ هکتار تامین اعتبار گردیده وعملیات اجرایی آن  آغاز خواهد شد.

وی گفت: طرح ابیاری قطره ای روستای اق تپه ودو روستای مجاور نیز مصوب ومقرر گردید در سطح ۲۰۰ هکتار مطالعات آن بروزرسانی وضمن تامین خودیاری توسط بهره برداران وتامین اعتبار عملیات اجرایی آن نیز در اینده نزدیک آغاز شود.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید