Iranian Agriculture News Agency

در سطح ۴۰۰ هکتاراراضی فاروج مبارزه با ملخ انجام شد

مدیر جهادکشاورزی فاروج با بیان اینکه بیشتر کانون‌های ملخ در مناطق سخت‌گذر شهرستان است، گفت: تاکنون در سطح ۴۰۰ هکتار با این آفت مبارزه شده است.

در سطح ۴۰۰ هکتاراراضی فاروج مبارزه با ملخ انجام شد

به گزارش خبرنگار ایانا در استان خراسان شمالی، حبیب الله مقتدر گفت: تیم های شبکه مراقبت  از ابتدای سال با بازدید از کانون های هجوم ملخ، این نقاط را شناسایی کرده بودند اما به علت قرار گرفتن این کانون ها در مناطق سخت گذر مبارزه با سختی انجام می شود.

وی از جمله روش های مبارزه با این آفت را، طعمه و محلول پاشی عنوان کرد و گفت: کانون ها به صورت پراکنده در بیشتر مناطق شهرستان بویژه در مراتع و حاشیه باغ ها است که اگر مبارزه به موقع انجام نشود ملخ ها پس از مزارع به باغ ها هم می رسد.

مقتدر گفت: پیش از انجام عملیات سم پاشی به شوراها و دهیاران برای انجام نشدن چرای دام در مناطق سم پاشی شده اطلاع رسانی می شود تا دامداران متحمل خسارت ناشی از مرگ دام ها نشوند.

وی افزود:  کانون ها در دهستان سنگر، روستای اسفجیر و نقاب است و بیشتر این مناطق حتی با تراکتور هم قابل تردد نیستند و باوجود تامین طعمه و محلول مورد نیاز اما مشکلات تردد روند مبارزه را کند کرده است.

وی با اشاره به اینکه سال گذشته در سطح چهار هزارو ۲۰۰ هکتار مبارزه با هجوم ملخ انجام شده بود گفت: امسال با توجه به افزایش حجم هجوم، تنها می توان در سایه مشارکت کشاورزان با این آفت مبارزه کرد.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید