Iranian Agriculture News Agency

مبارزه در سطح ۱۶ هزار هکتار علیه علف‌های هرز غلات شیروان

مدیر حفظ نباتات سازمان جهادکشاورزی خراسان شمالی گفت: مبارزه با علف‌های هرز در سطح 16 هزار هکتار از کشتزارهای غلات (گندم و جو) شهرستان شیروان انجام شد که عملیات سمپاشی آن به پایان رسید.

مبارزه در سطح ۱۶ هزار هکتار علیه علف‌های هرز غلات شیروان

به گزارش خبرنگار ایانا در استان خراسان شمالی، محمد رضایی گفت: مبارزه با علف های هرز در این شهرستان از اواسط فروردین ماه آغاز و تا اواخر اردیبهشت ماه ادامه داشت.

وی گفت: در بازدیدهای صورت گرفته از اماکن زمستان گذران این شهرستان مشخص بود که جمعیت سن افزایش داشته باشد چرا که فعالیت آنان نسبت به سال قبل بیشتر شده بود.

رضایی با بیان اینکه بیماری ها در کاهش عملکرد تولید تاثیر دارد افزود: هر چه میزان رطوبت نسبی بالاتر باشد مبارزه در سطح اراضی بیشتر خواهد شد.

مدیر حفظ نباتات سازمان جهادکشاورزی خراسان شمالی گفت: برای جلوگیری از کاهش عملکرد محصول به کشاورزان توصیه می شود مبارزه با بیماری های گندم را ادامه دهند و مبارزه با پوره سن گندم در مناطق آلوده صورت گیرد.

رضایی با اشاره به آغاز مبارزه با پوره سن گندم در این شهرستان افزود: همچنین مبارزه با بیماری های برگی در سطح ۲ هزار و ۷۵۰ هکتار، سن مادری هزار و ۱۸۳ هکتار، شته روسی گندم ۹۵۵ هکتار، مبارزه علف های هرز در سطح اراضی کلزا ۴۲۰ هکتار و شته مومی کلزا در ۳۲۵ هکتار انجام شده است.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید