Iranian Agriculture News Agency

سرانه مصرف آرد در خراسان شمالی از میانگین کشوری بالاتر است

مدیرکل غله و خدمات بازرگانی خراسان شمالی گفت: براساس آمارهای موجود، سرانه مصرف آرد در این استان ۸۶۳ هزار نفری ۹.۴ و کشور ۷.۵ کیلوگرم است.

سرانه مصرف آرد در خراسان شمالی از میانگین کشوری بالاتر است

به گزارش خبرنگار ایانا در استان خراسان شمالی، سیدجلال موسوی با بیان اینکه این سرانه برای کل مصارف آرد از جمله یارانه ای، نیمه یارانه ای و سایر مصارف است اظهار کرد: مصرف نان هم در بین شهروندان این استان بیش از میانگین کشوری است اما باید بازرسی ها و کنترل در این خصوص بیشتر شود تا آرد استان خارج از شبکه توزیع نشود.

وی افزود: آرد تنها برای تامین نان است، باید با فرهنگ سازی و نظارت بیشتر تلاش کنیم تا به مصرف دام نیز نرسد.

موسوی از آماده باش ۲۳ مرکز برای خرید تضمینی و توافقی گندم در این استان خبر داد و اظهار کرد: امروز سیلوی بجنورد برای نخستین روز گندم مازاد بر نیاز  را از کشاورزان خرید می کند و به مرور سایر مراکز نیز با درخواست سازمان جهاد کشاورزی استان بازگشایی خواهند شد.  

 مدیرکل غله و خدمات بازرگانی خراسان شمالی گفت: پارسال ۱۶۱ هزار تن گندم از کشاورزان به صورت تضمینی و سه هزار تن به صورت توافقی در ۲۳ مرکز  خریدار شد که امسال نیز همین حدود  خواهد بود.

وی اظهار کرد: کشتزارهای گندم این استان در صورت بارش باران در خرداد ماه از نظر عملکردی رشد خواهد داشت اما در این روزها هوا بسیار گرم است که عملکرد دانه گندم ریزتر خواهد شد.

موسوی ظرفیت انبار گندم در استان را ۲۵۰ هزار تن دانست و گفت: پارسال حتی ۳۰ هزار تن گندم از این استان نیز خارج شد.

وی با بیان اینکه هم اکنون گندم سال ۹۸ در استان وجود دارد افزود: تا تیرماه نیز موجودی حفظ خواهد شد و اگر به صورت مختلط با گندم امسال به مصرف برسد تا مرداد ماه نیز خواهد ماند.

موسوی با بیان اینکه مصرف گندم در استان افزون بر ۱۴۰ هزار تن است اظهار داشت: اگر امسال بیش از این میزان برسد برنامه انتقال بخشی از گندم به سیلوهای دیگر استان ها خواهیم داشت.

وی در خصوص سیلوی فاروج و آشخانه نیز گفت: این دو سیلوی بخش خصوصی هستند که هم اکنون پرونده حقوقی دارند که باید توسط دستگاه قضایی تعیین و تکلیف شوند.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید