Iranian Agriculture News Agency

جهش تولید شیر با اجرای برنامه های اصلاح نژادی در خراسان شمالی

معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی خراسان شمالی از اجرای برنامه‌های اصلاح نژادی، استفاده از دام‌های پربازده، بهبود مدیریت تغذیه دام، دادن مشاوره و پرداخت تسهیلات بانکی به دامداران برای افزایش تولید شیر در استان خبر داد.

جهش تولید شیر با اجرای برنامه های اصلاح نژادی در خراسان شمالی

به گزارش خبرنگار ایانا در استان خراسان شمالی، محمد محمدزاده ضمن اعلام این خبر گفت: بالا بردن سطح آگاهی عمومی در مورد اهمیت شیر به عنوان بخشی از یک رژیم غذایی متعادل و تأکید مجدد بر اهمیت صنعت شیر و لبنیات را می‌توان از مهمترین عوامل بالا بردن مصرف شیر در استان نام برد.

وی با ذکر این موضوع که مصرف سرانه شیر یکی از معیارهای توسعه و پیشرفت فرهنگی جوامع مختلف محسوب می شود افزود : شیر به دلیل دارا بودن کلسیم، چربی، پروتئین، کربوهیدرات، مواد معدنی و انواع ویتامین‌ها، از ارزش غذایی بسیار بالایی برخوردار بوده و بسیاری از نیازهای تغذیه‌ای بدن با مصرف شیر مرتفع می‌شود.

محمدزاده عنوان کرد: در سال 1398 مقدار 174 هزار تن شیر در استان خراسان شمالی تولید شد که این میزان نسبت به سال قبل 5 درصد افزایش داشته است.

معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی خراسان شمالی افزود: با توجه به اهمیت شیر و نقش آن در تأمین سلامت افراد جامعه، این معاونت ضمن اجرای برنامه‌های اصلاح نژادی، استفاده از دام‌های پربازده، بهبود مدیریت تغذیه دام، دادن مشاوره و پرداخت تسهیلات بانکی به دامداران، سعی در افزایش تولید شیر در استان دارد.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید