Iranian Agriculture News Agency

۱۳۰ دستگاه کمباین برای برداشت غلات در شیروان نیاز است

مدیر جهادکشاورزی شیروان گفت: برای برداشت غلات در این شهرستان خراسان شمالی ۱۳۰ دستگاه کمباین نیاز است که هماهنگی‌های لازم با استان گلستان برای انتقال تعدادی از این دستگاه‌ها انجام شده است.

۱۳۰ دستگاه کمباین برای برداشت غلات در شیروان نیاز است

به گزارش خبرنگار ایانا در استان خراسان شمالی، مهران حیاتی گفت: یکی از معضلات و دغدغه های فصل برداشت، ماشین آلات کشاورزی و کمباین است که این شهرستان ۱۷ دستگاه کمباین دارد که چهار دستگاه آن سنگین و ۱۳ دستگاه سبک است.

وی با اشاره به  پیش بینی رشد چشمگیر تولید غلات این شهرستان در سال جاری نسبت به سال قبل به دلیل بارش های خوب گفت: میزان ریزش گندم در فصل برداشت حداقل، پنج درصد است که سال گذشته این میزان در شیروان چهار درصد بود.

حیاتی در خصوص سوخت کمباین ها هم افزود: روزانه برای کمباین های سبک ۲۰۰ لیتر و کمباین های سنگین ۳۰۰ لیتر سوخت لازم است که به صورت فصلی ۲ میلیون و ۱۰۰ هزار سوخت هم به تراکتورها اختصاص می یابد.

مدیر جهاد کشاورزی شیروان با بیان اینکه در فصل برداشت ۶۰۰ هزار لیتر سوخت برای کمباین ها لازم است گفت: شرکت نفت ماهانه به هر کمباین دار بیش از ۶ هزار لیتر سوخت نمی دهد که برخی ها ۲ دستگاه دارند که اختصاص سوخت براساس این نوع دستگاه های دروگر باشد.

حیاتی افزود: برای اینکه در فصل برداشت با کمبود کمباین مواجه نشویم به راهنمایی و رانندگی ابلاغ شده بدون نامه مدیریت جهاد کشاورزی، اجازه خروج به کمباین ها داده نشود.

وی گفت: همچنین خرید غلات به صورت ۲۴ ساعته است تا با توجه به مشکلات کرونا برای رفت و آمد، تجمع و ترافیک ایجاد نشود.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید