Iranian Agriculture News Agency

مدیر جهادکشاورزی جاجرم نسبت به ورود دامداران به مراتع هشدار داد

مدیر جهادکشاورزی شهرستان جاجرم گفت: سمپاشی علیه ملخ در عرصه‌های طبیعی شهرستان انجام شده است از این رو به دامداران توصیه می‌شود از ورود دام به این مناطق خودداری کنند.

مدیر جهادکشاورزی جاجرم نسبت به ورود دامداران به مراتع هشدار داد

به گزارش خبرنگار ایانا در استان خراسان شمالی، ابوالفضل عباسیان اظهار داشت: مشکل ملخ، از یک هفته پیش آغاز شده و مبارزه با آن، ۱۰۰ درصد به عهده دولت است.

وی افزود: مشکل اصلی، ورود دامداران به منطقه سم پاشی شده است که از طریق فرمانداری بخشداری و شوراهای روستاها اطلاع رسانی شده است.

مدیر جهادکشاورزی شهرستان جاجرم خاطرنشان کرد: دامداران از ورود دام به منطقه خطر که با پرچم قرمز علامت گذاری شده خودداری کنند.

وی با بیان اینکه مشکلی برای مبارزه با ملخ نیست و اعتبارات از طریق کمیته برنامه ریزی شهرستان توسط فرماندار شهرستان تخصیص داده شده افزود: سمپاشی ۲۵۰ هکتار از عرصه های طبیعی شهرستان جاجرم علیه ملخ انجام شده است.

عباسیان خاطرنشان کرد: در عرصه های طبیعی شهرستان در پشت خطوط ریلی راه‌آهن امیرآباد وصادق آباد، شیوع ملخ به حد مبارزه رسیده که مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان با همکاری کشاورزان اقدام به سمپاشی کرده است.

وی گفت: اطراف محل سمپاشی، با نصب پارچه قرمز برای جلوگیری از ورود دامداران به منطقه خطر اقدام کردیم تا از بروز خطرات احتمالی جلوگیری شود.

مدیر جهادکشاورزی شهرستان جاجرم خاطرنشان کرد: ملخ ها از نوع مهاجر نبوده و بیشتر به صورت بومی هستند که این امر در عرصه های منابع طبیعی کنترل و از ورود آنان به مزارع و ایجاد خسارت جلوگیری شد.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید