Iranian Agriculture News Agency

پیش‌بینی برداشت ۲۷۰ هزار تن گندم در خراسان شمالی

رییس سازمان جهاد کشاورزی خراسان شمالی گفت: پیش بینی می شود امسال ۲۷۰ هزار تن گندم در استان تولید شود که ۱۸۵ تا ۲۰۰ هزار تن برای مصارف خوراکی و ۱۰ تا ۱۵ هزار تن هم برای بذر مورد استفاده قرار گیرد.

پیش‌بینی برداشت ۲۷۰ هزار تن گندم در خراسان شمالی

رییس سازمان جهاد کشاورزی خراسان شمالی گفت: پیش بینی می شود امسال ۲۷۰ هزار تن گندم در استان تولید شود که ۱۸۵ تا ۲۰۰ هزار تن برای مصارف خوراکی و ۱۰ تا ۱۵ هزار تن هم برای بذر مورد استفاده قرار گیرد.

یوسفی در نشست کارگروه خرید تضمینی گندم در فاروج گفت: پیش بینی برداشت گندم در فاروج ۳۵ هزار تن است که در مقایسه با ۲۱ هزار تن خرید سال گذشته، امید داریم امسال میزان خرید گندم در این شهرستان به ۲۵ هزار تن برسد.

فرماندار فاروج نیز در این نشست گفت: افزایش میزان برداشت گندم زمینه قاچاق این محصول را با توجه به وضعیت جهانی متاثر از کرونا، افزایش می دهد.

مسعود صادق تیتکانلو افزود: همانطور که در بخش پیشگیری از خروج دام از شهرستان پرونده موفقی داشتیم در این بخش هم رویکرد همین است که لازمه آن ایجاد زیرساخت های لازم برای خرید گندم مازاد از کشاورزان است.

وی با اشاره به اینکه لحاظ شدن محدویت میزان خرید برای مراکز تعاونی تولید، مشکلات زیادی را برای کشاورزان شهرستان ایجاد می کند، گفت: علیرغم استقرار سوله مرکز خرید گندم شهرستان در مجاورت روستاهای شهرستان،  آنان به خاطر این محدودیت ها، متحمل هزینه های حمل و نقل تولیدات خود به دیگر شهرستان ها شدند که نارضایی های زیادی ایجاد کرد.

صادق بر تعریف سازوکار قانونی از سوی متولیان برای تخصیص اعتبار در خصوص استانداردسازی و توسعه انبارهای شرکت های تعاونی تاکید کرد.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید