Iranian Agriculture News Agency

جذب ۷۰ میلیارد ریال تسهیلات کشاورزی در اسفراین

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان اسفراین از جذب 70 میلیارد ریال تسهیلات در بخش کشاورزی خبر داد.

جذب ۷۰ میلیارد ریال تسهیلات کشاورزی در اسفراین

به گزارش خبرنگار ایانا در استان خراسان شمالی، فائزه تاج آبادی مدیر جهاد کشاورزی شهرستان اسفراین از جذب 70 میلیارد ریال تسهیلات در بخش کشاورزی خبر داد و گفت : در سالی که گذشت منابع اعتباری بانکها بسیار محدود شد و بانکها تعامل خوبی در بخش کشاورزی و دام نداشتند و تعدادی از بانکهایی هم که اعتبار داشتند با درخواست وثیقه های سنگین و ایجاد چالش در قبول وثایق و ضامنین معرفی شده از سوی متقاضیان ، عملا اقدام موثری در پرداخت تسهیلات به فعالین این بخش انجام ندادند.

 تاج آبادی اظهار کرد: علیرغم اعلام اعتبارات قبلی و تشکیل پرونده و صدور مجوزهای متعدد،نه تنها گرهی از مشکل کشاورزان و دامداران باز نشد بلکه باعث سرگردانی و نارضایتی این قشر زحمتکش شد.

وی افزود : در سال 98 در بخش مکانیزاسیون از بین 147 نفر معرفی شده به بانک 72 نفر موفق به اخذ تسهیلات خرید تراکتور و ادوات با سود 15 درصد و بازپرداخت 5 ساله شدند .در بخش مشاغل خانگی نیز علیرغم تشکیل پرونده و معرفی 40 نفر به بانک ، فقط 29 نفر موفق به تامین وثایق و ضامن بانکی و اخذ وام با سود 6 درصد و بازپرداخت 3 ساله شدند.

 تاج آبادی خاطرنشان کرد: مهمترین مشکل متقاضیان تسهیلات بانکی بخش کشاورزی در تسهیلات تبصره 18 بود که علیرغم معرفی 119 نفر جهت استفاده از تسهیلات بانکی ، فقط 5 نفر موفق به اخذ این تسهیلات با سود 7 درصد و 12 درصد و بازپرداخت 5 ساله شدند.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید