Iranian Agriculture News Agency

سطح گلخانه‌های خراسان شمالی از سال 92 تاکنون روند رو به رشدی داشته است

مدیر امور باغبانی سازمان جهاد کشاورزی خراسان شمالی گفت: سطح گلخانه‌های این استان از سال 92 تاکنون روند رو به رشدی داشته است.

سطح گلخانه‌های خراسان شمالی از سال 92 تاکنون روند رو به رشدی داشته است

به گزارش خبرنگار ایانا در استان خراسان شمالی، محمدعلی شریکیان افزود: سطح گلخانه های در حال بهره برداری و ساخت استان در سال 92 برابر 10 هکتار بوده است که طی چند سال اخیر روند رو به رشدی داشته و با اقدامات آموزشی ترویجی و اعطای تسهیلات ارزان قیمت و تسهیل در امور صدور مجوزها این سطح به 70 هکتار رسیده است.

وی خاطرنشان کرد: توسعه گلخانه های خوداجرایی در استان با توجه به مزیت های نسبی آن در کاهش مصرف آب، افزایش تولید و اشتغالزایی روند رو به رشدی داشته است.

شریکیان افزود: توسعه کشتهای گلخانه ای به عنوان یکی از مهمترین برنامه های وزارت جهاد کشاورزی است که اثرات بسیار مهمی در ارتقاء بهره وری از آب و سایر عوامل تولید دارد و اشتغال بالایی در مقایسه با سایر بخش های تولیدی کشاورزی ایجاد می کند.

مدیر باغبانی سازمان جهاد کشاورزی خراسان شمالی گفت: انتقال بخشی از محصولات سبزی و صیفی نظیر خیار،فلفل و... بر محیط های کشت گلخانه ای به منظور مدیریت منابع آب از بهترین سیاستهای وزارت جهاد کشاورزی است.

وی با اشاره به اینکه در گلخانه ها امکان کشت متنوع محصولات فراهم است افزود:سطح کشت محصولات گلخانه ای  استان شامل خیار 49 هکتار،گوجه فرنگی 8،5 هکتار،سبزی ریحان 1،6 هکتار، توت فرنگی 0،5 هکتار،آلورا 1،31 هکتار،گیاهان دارویی 0،8 هکتار،سایر سبزیجات 0،5 هکتار،گل و گیاهان زینتی 3،2 هکتار و تولید نشاء 1،5 هکتار است.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید