Iranian Agriculture News Agency

اختصاص ۲ هزار و ۵۰۰ تن ذرت و کنجاله سویا به مرغداری‌های خراسان شمالی

معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهادکشاورزی خراسان شمالی گفت: ۲ هزار و ۵۰۰ تن ذرت و کنجاله سویا برای مرغداری‌های استان در نیمه نخست اردیبهشت ماه جاری اختصاص یافته است.

اختصاص ۲ هزار و ۵۰۰ تن ذرت و کنجاله سویا به مرغداری‌های خراسان شمالی

به گزارش خبرنگار ایانا در استان خراسان شمالی، محمد محمدزاده همچنین از برنامه ریزی برای توزیع هزار و ۴۰۰ تن نهاده برای مرغداریها در این بازه زمانی خبر داد و گفت: در نیمه دوم فروردین ماه سالجاری هزار و ۲۵۰ تن ذرت و ۴۰۰ تن کنجاله سویا از طریق سامانه بازارگاه نهاده های کشاورزی بین مرغداران استان تامین و توزیع شد.

وی افزود: این میزان از نهاده ها تمامی واحدها ی مرغداری که مبادرت به جوجه ریزی کرده و همچنین واحدهای صنعتی بوقلمون و شترمرغ استان را  پوشش داده است.

محمدزاده با تاکید بر اینکه تلاش خواهد شد تا کمبودی در خصوص تامین نهاده های طیور بوجود نیاید، خاطرنشان ساخت: علی رغم اینکه در کشور مشکل تامین نهاده های طیور وجود دارد عملا بخش خصوصی بایستی ۶۰ الی ۷۰ درصد نهاده های خود را تامین کرده و دولت در شرایط بحرانی و کمبود، به توزیع این نهاده ها از طریق شرکت پشتیبانی دام اقدام کند.

وی همچنین با اشاره به این که تاکنون هیچ مرغداری و مزرعه مرغ مادری در استان به معدوم سازی جوجه یکروزه خود اقدام نکرده است، خاطرنشان کرد: شاهد کاهش قیمت جوجه یک روزه پایین تر از نرخ مصوب هستیم.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید