Iranian Agriculture News Agency

برنامه‌ریزی توزیع 1400 تن نهاده برای مرغداری‌ها در نیمه اول اردیبهشت

معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهادکشاورزی خراسان شمالی ازبرنامه ریزی برای توزیع 1400 تن نهاده برای مرغداریها در نیمه اول اردیبهشت ماه سال جاری خبر داد.

برنامه‌ریزی توزیع 1400 تن نهاده برای مرغداری‌ها در نیمه اول اردیبهشت

به گزارش خبرنگار ایانا در استان خراسان شمالی، محمدمحمدزاده در خصوص تامین نهاده های طیور این استان اظهار کرد: در نیمه دوم فروردین ماه سال جاری 1250 تن ذرت و 400 تن کنجاله سویا از طریق سامانه بازارگاه نهاده های کشاورزی بین مرغداران استان تامین وتوزیع شده است.

وی افزود: این میزان از نهاده‌ها بین تمامی واحدها ی مرغداری که مبادرت به جوجه ریزی نموده وهمچنین واحدهای صنعتی بوقلمون وشتر مرغ استان را نیز پوشش داده است.

به گفته وی، بالغ بر 2500 تن ذرت و کنجاله سویا نیز در نیمه اول اردیبهشت ماه سالجاری به مرغداری های استان اختصاص یافت.

محمدزاده با تاکید بر اینکه تلاش خواهدشد تا کمبودی در خصوص تامین نهاده های طیور بوجودنیاید، خاطرنشان ساخت: علی رغم اینکه در کشور مشکل تامین نهاده های طیور وجود دارد عملا بخش خصوصی بایستی ۶۰ الی ۷۰ درصد نهاده های خود را تامین کرده و دولت در شرایط بحرانی و کمبود، به توزیع این نهاده ها از طریق شرکت پشتیبانی دام اقدام کند.

وی همچنین با اشاره به این که تاکنون هیچ مرغداری و مزرعه مرغ مادری در استان به معدوم سازی جوجه یکروزه خود اقدام نکرده است، خاطرنشان کرد: شاهدکاهش قیمت جوجه یک روزه پایین ترازنرخ مصوب هستیم.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید