Iranian Agriculture News Agency

مدیرجهاد کشاورزی شهرستان فاروج:

بهبود وضعیت دامداران طی ماه های آینده

مدیرجهاد کشاورزی فاروج با اعلام بهبود وضعیت دامداران طی ماه های آینده در پی مشکلات اقتصادی دامداران براثر شیوع ویروس کرونا گفت: قیمت شیر در حال حاضر روند صعودی داشته و امیدواریم مشکل عدم خرید نقدی شیر توسط کارخانجات بهتر شود.

بهبود وضعیت دامداران طی ماه های آینده

 به گزارش خبرنگار ایانا در استان خراسان شمالی، حبیب اله مقتدر اظهارکرد: میانگین قیمت خریداری از دامداران سنتی به ازای هر کیلو شیر تحویلی 25 هزار ریال و میانگین قیمت شیر دریافتی از دامداران صنعتی 27 هزار ریال است.

وی افزود: قیمت مصوب شیر بر اساس اعلام انجمن حمایت از تولیدکنندگان و مصرف کنندگان وزارت صمت به ازای هر کیلو شیر تحویلی درب دامداری با بار میکروبی زیر 100هزار و درصد چربی 2/3 به میزان 23 هزار و 900 ریال بوده که به ازای هر کیلو یک دهم  در افزایش یا کاهش درصد چربی شیر، میزان  360ریال به قیمت خرید شیر افزوده یا کاسته می‌شود.

وی در خصوص تغییرات قیمت نهاده های دامی نیز گفت: در بازه زمانی اسفند ماه 98 تا اردیبهشت 99 قیمت خرید جو از 19 هزار و 500 ریال به ازای هرکیلو جو به 22  هزار ریال و قیمت کنسانتره گاو پر شیر به ازای هرکیلو کنسانتره از 22 هزار و 500 ریال به 23هزار و 900 ریال افزایش قیمت داشته است.

مدیر جهاد کشاورزی فاروج اظهار داشت: بر اساس بازدید میدانی و واکسیناسیون های صورت گرفته توسط دامپزشکی تقریبا تعداد 4  هزار راس گاو شیرده در سطح شهرستان وجود دارد  که میانگین شیر تولیدی در دامداری های سنتی و صنعتی شهرستان تقریبا روزانه 35 تا 39 تن است.

وی گفت: در شرایط فعلی استقبال کارخانجات به خرید شیر از دامداران نسبت به بازه زمانی اسفندماه 98 و فروردین 99 بیشتر شده و قیمت شیر نیز روند صعودی داشته است.

مدیرجهاد کشاورزی شهرستان فاروج خاطرنشان کرد: جهاد کشاورزی برای حمایت از دامداران نسبت به تهیه و توزیع نهاده دامی یارانه دار از قبیل سبوس و کنسانتره و تهیه و توزیع جو توسط شرکت تعاونی تولید روستایی شهرستان همچنین توزیع نهاده‌های فوق با قیمت دولتی و مصوب بین دامداران تحت پوشش اقدام کرده است.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید