Iranian Agriculture News Agency

بیش از ۳۵ هزار ۸۷۴ هکتار از مزارع و باغات بجنورد تحت پوشش شبکه مراقبت و پیش آگاهی

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان بجنورد گفت: در راستای پیش آگاهی و مبارزه موثر با آفات و امراض گیاهی، این مدیریت طبق سنوات قبل اقدام به تشکیل شبکه مراقبت و پیش آگاهی محصولات کشاورزی کرده است.

بیش از ۳۵ هزار ۸۷۴ هکتار از مزارع و باغات بجنورد تحت پوشش شبکه مراقبت و پیش آگاهی

به گزارش خبرنگار ایانا در استان خراسان شمالی، اسماعیل محمودآبادی گفت: شبکه مراقبت این شهرستان به منظور نظارت، هدایت و اجرای بهینه روش های کنترل آفات، بیماری ها و علف های هرز ، جلوگیری از سم پاشی های بی رویه و غیر موثر، کاهش هزینه و ارتباط مستقیم و مستمر با کشاورزان ذینفع و افزایش عملکرد و تولید محصول سالم،از ابتدای سال زراعی جاری فعالیت های خود را در سطح  ۲۹۰۰۰ هکتار ازغلات  در  ۱۶۰ روستا ، ۶۵۰۰ هکتار از باغات در ۴۰ روستا  و نیز پوشش کلزای کشت شده در شهرستان در سطح   ۳۷۴  هکتار آغاز کرده است .

وی با بیان اینکه میزان نزولات آسمانی در اواخر سال ۹۸ و اوایل سال جاری به طور چشمگیر افزایش یافته است اذعان داشت: با احتمال افزایش میزان آلودگی مزارع و باغات به آفات و بیماری ها به دنبال افزایش بارش های اخیر، اعضای شبکه مراقبت این مدیریت با تلاش بی وقفه و در شرایطی که کشور با ویروس کرونا دست و پنجه نرم میکند، در راستای اجرای اهداف مورد نظر صادقانه انجام وظیفه می کنند.

محمودآبادی خاطرنشان کرد: آموزش بیش از  ۱۰ هزار  بهره بردار به صورت چهره به چهره و انفرادی توسط کارشناسان شبکه مراقبت این شهرستان صورت گرفته است.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید