Iranian Agriculture News Agency

ظرفیت فرآوری محصولات کشاورزی در خراسان شمالی 115 درصد افزایش یافت

رییس سازمان جهادکشاورزی خراسان شمالی گفت: ظرفیت فرآوری محصولات کشاورزی در این استان در سال ۹۸ سال رونق تولید، نسبت به سال گذشته، رشد 115 درصدی داشته است.

ظرفیت فرآوری محصولات کشاورزی در خراسان شمالی 115 درصد افزایش یافت

به گزارش خبرنگار ایانا در استان خراسان شمالی،  عبداله یوسفی ظرفیت فرآوری و تولید سالانه ی واحدهای صنایع تبدیلی و تکمیلی استان را 62 هزارتن شامل محصولات زراعی، باغی و دامی عنوان کرد.

وی همچنین افزود: در سال رونق تولید، 11 واحد صنایع تبدیلی و تکمیلی در استان خراسان شمالی به بهره برداری رسید که نسبت به سال ماقبل 10 درصد افزایش داشته است.

یوسفی گفت:  سال گذشته (سال رونق تولید) با وجود تمامی محدودیتهای اعتباری و تسهیلات بانکی و همچنین تحریم های ظالمانه ، با تلاش همکاران مدیریت صنایع تبدیلی و تکمیلی استان ، رشد تولید و افزایش سرمایه گذاری در این زیربخش را شاهد بودیم .

وی گفت: با راه اندازی این واحدها زمینه اشتغال 104 نفـر فراهم شده است .

یوسفی با بیان اینکه درسال ۹۸ تعداد 12 مورد موافقت اصولی و همچنین تعداد 19 مورد جواز تاسیس صادر گردیده است افزود: این امر شاخص مهمی در تعیین، تثبیت و ریل گذاری مدیریت صنایع تبدیلی و غذایی استان در راستای برنامه ریزی و افزایش واحدهای تولیدی در سال جهش تولید خواهد بود و انشاالله در سال ۱۳۹۹ با برنامه ریزی و تشویق سرمایه گذاران این بخش بتوانیم جهش تولید محصولات صنایع تبدیلی و غذایی محصولات کشاورزی را شاهد باشیم .

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید