Iranian Agriculture News Agency

خسارت ۵۰ درصدی صنایع بخش کشاورزی خراسان شمالی از ناحیه کرونا

مدیر صنایع تبدیلی و غذایی سازمان جهادکشاورزی خراسان شمالی گفت: ۵۰ درصد از ۹۳ واحد صنایع تبدیلی و غذایی بخش کشاورزی استان به علت شیوع کووید- ۱۹ خسارت دیده‌ است.

خسارت ۵۰ درصدی صنایع بخش کشاورزی خراسان شمالی از ناحیه کرونا

به گزارش خبرنگار ایانا در استان خراسان شمالی، سیدعباس آقامیری گفت: هم اکنون صنایع تبدیلی و غذایی این استان بیشتر از ناحیه فروش محصولات و تامین مواد اولیه دچار مشکل و ضرر شده اند.

وی گفت: در ستاد ملی کرونا برای کمک به صنایعی که از ناحیه ویروس کرونا خسارت دیده اند وام هایی به منظور سرمایه در گردش مصوب شد اما تاکنون به استان ها برای اجرا ابلاغ نشده است.

وی افزود: وضعیت تمامی صنایع استان از ناحیه خسارت ویروس کرونا مشخص خواهد شد تا بتوانیم تسهیلات مورد نیاز در اختیار آنان قرار بدهیم.

آقامیری اظهار کرد: کارخانه های تولید خوراک دام استان به علت مشکلات تامین نشدن مواد اولیه دچار خسارت شدند و همچنین صنایع تولیدات شیرینی نیز به علت به فروش نرفتن محصولات زیان دیده اند.

وی با بیان اینکه حدود  ۵۰ درصد محصولات کشاورزی این استان شانس فراوری دارند اظهار داشت: سالانه بیش از یک میلیون و ۲۰۰ تا یک میلیون و ۵۰۰ هزار تن محصول از مزارع و باغ های استان برداشت می شود.

وی افزود: صنایع تبدیلی و غذایی که زیر پوشش سازمان جهاد کشاورزی هستند ۴۷۰ هزار تن انواع محصول را فراوری می کنند اما با احتساب سایر صنایع که زیر پوشش سایر سازمان ها هستند به ۷۲۰ هزار تن می رسد.

آقا میری اظهار کرد: مابقی محصولات تولیدی استان به صورت تازه خوری مصرف و یا به سایر استان ها حمل می شود.

وی افزود: هر چه خام فروشی را حذف و شرایط فراوری را فراهم کنیم، علاوه بر افزایش درآمد، در بخش توسعه کشاورزی هم موثر خواهد بود.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید