Iranian Agriculture News Agency

ثبت خسارات سرما در بانک کشاورزی خراسان شمالی

معاون خدمات بیمه‌ای بانک کشاورزی خراسان شمالی گفت: این بانک خسارات سرما به حوزه کشاورزی را ثبت می‌کند و نیازی به مراجعه حضوری کشاورزان بیمه‌گذار نیست.

ثبت خسارات سرما در بانک کشاورزی خراسان شمالی

به گزارش خبرنگار ایانا در استان خراسان شمالی، هادی اسعدی گفت: سرمای دیررس بهاره در فروردین امسال خسارات زیادی به بخش کشاورزی وارد کرده است که البته میزان خسارت به کشاورزان بیمه‌شده، هنوز مشخص نیست و میزان غرامت باید در فصل کیل‌گیری، نهایی شود.

وی گفت: تمام خسارت های وارد شده به بیمه گذاران، ناشی از سرما، در سامانه ثبت می شود و نیازی به مراجعه و حضور کشاورز برای ثبت خسارت ها نیست.

معاون خدمات بیمه‌ای بانک کشاورزی خراسان شمالی گفت: کشاورزان، نباید هیچ نگرانی در زمینه ثبت خسارت های سرما داشته باشند.

اسعدی گفت: سال گذشته زراعی ۱۳۳ میلیارد ریال غرامت به بیمه گذاران بخش کشاورزی استان پرداخت شده است.

وی با بیان اینکه این میزان غرامت در بهمن ماه پارسال پرداخت شده، اظهار داشت: در سال زراعی ۹۷-۹۸، ۱۱۰ میلیارد ریال خسارت به باغداران استان وارد شده بود که تمام این میزان پرداخت شد.

وی با بیان اینکه بیشترین خسارت به حوزه باغی و ناشی از سرمای اردیبهشت ماه پارسال بود، خاطرنشان کرد: سال زراعی گذشته خسارت تگرگ و سیل به کشتزارهای استان هم ۱۵ میلیارد ریال برآورد شده بود که به زراعتکاران پرداخت شده است.

وی با اشاره به اینکه مجموع غرامت پرداخت شده به کشاورزان استان، بابت خسارت های سال زراعی گذشته، ۱۳۳ میلیارد ریال بوده است افزود: هشت میلیارد ریال هم غرامت به دامدان استان پرداخت شده است.

اسعدی  گفت: در سال زراعی جاری هم، دامداران از مزایای بیمه صندوق کشاورزی برای ۱۵۳ هزار و ۵۰۰ راس دام استفاده کرده اند که البته بیمه دام، در طول سال انجام می شود.

وی خاطرنشان کرد: بیشترین سطوح باغی بیمه شده استان مربوط به گونه های انگور، بادام و گردو است و گندم کاران دیم هم بیش از سایر زراعتکاران، از بیمه استقبال می کنند.

معاون خدمات بیمه‌ای بانک کشاورزی خراسان شمالی افزود: اکنون، پنج میلیون و ۴۰۰ هزار قطعه مرغ گوشتی زیر پوشش بیمه هستند و علاوه بر آن، ۱۳ هزار و ۸۱۰ هکتار باغ و ۴۷ هزار و ۳۰۰ هکتار کشتزار استان هم بیمه شده است.

رییس سازمان جهاد کشاورزی خراسان شمالی هم گفت: طبق اعلام صندوق بیمه، امکان ثبت خسارات بیمه کشاورزی بدون مراجعه حضوری فراهم شده و کشاورزان از طریق کد دستوری موبایل، اینترنت و تماس تلفنی می توانند میزان خسارات خود را اعلام کنند.

عبدالله یوسفی اظهار داشت: در این خصوص به منظور آسان سازی و عدم نیاز به مراجعه حضوری، بیمه گذاران خسارت دیده می توانند از طریق مراجعه اینترنتی به پایگاه اطلاع رسانی مشتریان بیمه کشاورزی به نشانی cs.sabka.ir برای ثبت ادعای خسارات و مشاهده سوابق بیمه ای اقدام کنند.

وی افزود: این کار از طریق اجرای کد USSD تلفن همراه به شماره *۶۵۵*۶۴۰۰۹# با همان شماره ای که در هنگام خرید بیمه نامه اعلام کرده اند و یا تماس تلفنی با شماره همراه مندرج در بیمه نامه نیز قابل انجام است.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید