Iranian Agriculture News Agency

111درصد از اعتبار کمک‌های فنی و اعتباری بازسازی و نوسازی قنوات در سفر رییس‌جمهور به خراسان شمالی تخصیص یافت

رییس سازمان جهاد کشاورزی خراسان شمالی گفت: در سفر رییس جمهور به این استان در تیر ماه سال 98 برای کمکهای فنی و اعتباری بازسازی و نوسازی قنوات، به مبلغ 50 میلیارد ریال اعتبار طی دو سال 98 و 99 مصوب گردید که اعتبار سال 98 به مبلغ 27.6 میلیارد ریال معادل 111 درصد اعتبار مصوب، تخصیص یافت.

111درصد از اعتبار کمک‌های فنی و اعتباری بازسازی و نوسازی قنوات در سفر رییس‌جمهور به خراسان شمالی تخصیص یافت

به گزارش خبرنگار ایانا در استان خراسان شمالی، عبداله یوسفی گفت: در استان خراسان شمالی 629 رشته قنات با آبدهی سالانه 85 میلیون متر مکعب وجود دارد که با توجه به ماهیت قنات به عنوان منبع آبی پایدار زیر زمینی و به جهت حفظ و بهره برداری مستمر از آن، نیازمند انجام اقدامات نگهداری و مرمت و بازسازی و لایروبی دوره ای است.

وی افزود: طی سالهای 92-98 در 523 رشته از قنوات عملیات مذکور صورت گرفته که باعث افزایش استحصال آب (جبران کاهش آبدهی بر اثر خشکسالی و تخریب )به میزان مجموع  7.8 میلیون متر مکعب گریده است و در سال 1398 و با اعتبار تخصیصی سفر ریاست محترم جمهوری در 18 رشته از قنوات استان عملیات اجرایی احیاء و مرمت انجام شده است.

وی گفت: اعتبار طرح جهت انجام عملیات بازسازی و نوسازی قنوات تا 85 درصد هزینه به صورت بلاعوض و 15 درصد سهم مشارکت بهره برداران است.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید