Iranian Agriculture News Agency

کشاورزان خراسان شمالی بیش از ۱۴ میلیارد تومان زکات پرداخت کردند

مدیرکل کمیته امداد خراسان شمالی گفت: بیش از ۱۴ میلیارد تومان زکات توسط روستائیان و مردم نیکوکار این استان طی سال ۹۸ پرداخت شد.

کشاورزان خراسان شمالی بیش از ۱۴ میلیارد تومان زکات پرداخت کردند

به گزارش خبرنگار ایانا در استان خراسان شمالی، مجید الهی راد بابیان اینکه زکات پرداختی مردم در سال ۹۸ نسبت به مدت مشابه سال قبل آن ۳۲ درصد افزایش داشته است، میزان زکات سال گذشته را بیش از ۱۴ میلیارد تومان اعلام کرد و افزود: این رقم در سال ۹۷ تنها ۱۰ میلیارد  و۶۷۰ میلیون تومان بوده است.

وی خاطرنشان کرد: زکات پرداختی مردم خیر استان در سال قبل صرف نیازهای محرومین و ساخت پروژه‌های عام‌المنفعه روستایی شده است به‌طوریکه به برکت این اعتبارات ۵۱ پروژه عمرانی برای روستاییان این استان در قالب مسجد،خانه عالم، حسینیه، حوزه علمیه  و سایر پروژه‌ها ساخته‌شده است.

مدیرکل کمیته امداد خراسان شمالی با اشاره به‌صرف ۷۰ درصد اعتبارات زکات برای رفع نیاز خانوارهای محروم استان، تأکید کرد:این رقم صرف نیازهای معیشتی،درمانی،آموزش،تحصیل، جهیزیه و فرهنگی مددجویان شده است.

الهی راد تعداد روستاهای مشمول زکات را ۵۰۴ مورد اعلام کرد و گفت: طی سال گذشته ۳۱۰ روستا توفیق پرداخت زکات را داشتند.

وی پرداخت زکات را زمینه‌ساز توسعه‌یافتگی و محرومیت‌زدایی عنوان و اضافه کرد: فرهنگ‌سازی و تبیین اهمیت پرداخت زکات باید در دستور کار دستگاه‌های ذی‌ربط و رسانه‌های استان قرار گیرد.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید