Iranian Agriculture News Agency

نظارت بهداشتی دامپزشکی خراسان شمالی بر پرورش ۱۰ میلیون قطعه جوجه‌ریزی

رییس اداره بهداشت و مدیریت بیماری‌های طیور اداره کل دامپزشکی خراسان شمالی گفت: پارسال، ۱۰ میلیون قطعه جوجه با نظارت بهداشتی کارشناسان این اداره کل و پایش مستمر سلامت آن‌ها، در مرغداری‌های صنعتی استان پرورش یافت.

نظارت بهداشتی دامپزشکی خراسان شمالی بر پرورش ۱۰ میلیون قطعه جوجه‌ریزی

به گزارش خبرنگار ایانا در استان خراسان شمالی، سیدفرزین حسینی با بیان اینکه سال گذشته در کنار فعالیت یک واحد پرورش مرغ اجداد و یک واحد مرغ تخمگذار، در هر ماه به طور میانگین نیمی از ۱۰۷ واحد پرورش مرغ گوشتی استان هم فعال بود، اظهار کرد: این در حالیست که سال ۹۷ مجموع جوجه ریزی انجام شده در واحدهای مرغداری این استان هشت میلیون قطعه بود.

وی با اشاره به واکسیناسیون بیش از ۳۸ میلیون قطعه نوبت سرجوجه در سال ۹۸ گفت: استان خراسان شمالی با دارا بودن ۱۰۷ واحد پرورش طیور گوشتی به ظرفیت بیش از ۲ میلیون و ۶۴۷ هزار قطعه جوجه در هر دوره و چهار مزرعه مرغ تخمگذار با ظرفیت بیش از ۷۰ هزار قطعه پولت تخمگذار، بخش زیادی از تقاضاهای مصرف جمعیت این استان را تامین می کند.

وی اضافه کرد: وجود هفت مزرعه شترمرغ در کنار میزان قابل توجهی طیور بومی در روستاها، نیازمند انجام مراقبت های دقیق بهداشتی دامپزشکی است و پایش سلامت، مدیریت بهداشتی و کنترل بیماری در این واحدها حجم کار بالایی را می طلبد.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید