Iranian Agriculture News Agency

خرید و ذخیره سازی روزانه ۳۰ تن مرغ در خراسان شمالی

رییس سازمان صمت خراسان شمالی گفت: کارگروه تنظیم بازار استان در راستای مدیریت مرغ مازاد بر نیاز استان همچنین حمایت از مرغداران استان مصوب کرد که روزانه 30 تن مرغ زنده از مرغداران استان خریداری شود.

خرید و ذخیره سازی روزانه ۳۰ تن مرغ در خراسان شمالی

به گزارش خبرنگار ایانا در استان خراسان شمالی، رضا فیروزه افزود: مرغداران استان به علت تعطیلی رستوران ها و عدم برگزاری مجلس با مسئله عدم فروش بخشی از تولیدات خود مواجه شدند و آنان بخشی از مرغ های زنده خود را به دلیل تفاوت قیمت به کشتارگاه های گنبد ارسال می کردند.

وی تصریح کرد: این در حالی است که در استان باید روابط میان مرغداران با کشتارورزان برپایه مشتری مداری باشد تا نیاز استان به این کالا در داخل استان تهیه و تامین شود و یخچال های فروشگاه های عرضه مرغ گرم استان از این کالا خالی نماند.

وی همچنین افزود: منطقی است که فقط مازاد تولید به خارج از استان ارسال شود و نه اینکه با وجود برخورداری از سالن های مرغداری در استان مرغ مورد نیاز از سایر استان ها تامین شود.

فیروزه اعلام کرد: در همین راستا، در هفته جاری کارگروه تنظیم بازار استان تشکیل و مصوب شد که کشتارگاه های استان روزانه 30 تن مرغ زنده از مرغداران استان خریداری و منجمد کنند و شرکت پشتیبانی امور دام استان نیز روزانه 30 تن مرغ منجمد را ذخیره سازی و در زمان مقرر به بازار عرضه کنند.

وی همچنین عنوان کرد: در این جلسه مصوب شد که مرغداران، نماینده ای را با هماهنگی جهاد کشاورزی استان انتخاب و یک قرارداد یکساله با کشتارورزان استان منعقد کنند تا در طول سال به طور مستمر خریداری مرغ زنده از مرغداران استان انجام و کشتار شود.

وی درباره تامین اقلام بهداشتی و مورد نیاز در استان نیز اعلام کرد: طی مدت شیوع این بیماری با راه اندازی خطوط تولید اقلام بهداشتی در استان شامل ماسک و محلول های ضد عفونی کننده، حرکت استان به سوی خودکفایی در تامین این اقلام بوده است.

رییس سازمان صمت خراسان شمالی گفت: با این وجود، برای پاسخگویی به نیاز هم استانی ها به این اقلام، طی این مدت 61 هزار و 700 لیتر محلول ضد عفونی کننده را از بازار داخل کشور همچنین ارمنستان به استان وارد کرده ایم.

وی همچنین یادآور شد: به زودی خط تولید دستکش نایلونی نیز در استان وارد مدار تولید می شود.

فیروزه در خاتمه اعلام کرد: طی مدت شیوع این بیماری در استان 68 پرونده در زمینه احتکار و گران فروشی نیز تشکیل و با متخلفان برخورد شده اند.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید