Iranian Agriculture News Agency

کرونا جلو تخریب منابع طبیعی خراسان شمالی را گرفت

فرمانده یگان حفاظت از منابع طبیعی خراسان شمالی گفت: شیوع کرونا تخریب و تصرف منابع طبیعی خراسان شمالی را به کمترین رسانده است به گونه‌ای که در نوروز امسال تنها ۲ پرونده تخریب در این بخش تشکیل شده است.

کرونا جلو تخریب منابع طبیعی خراسان شمالی را گرفت

به گفته خبرنگار ایانا در خراسان شمالی، سرهنگ موسی الرضا حیاتی گفت: این در حالی است که تعطیلات نوروز و نیمه نخست فروردین هر سال با آمار بالای تخریب و تصرف منابع طبیعی همراه بوده است اما شیوع کرونا و محدودیت تردد و فاصله گذاری اجتماعی در سال جاری این تصرف ها را به حداقل رساند.

وی با اشاره به برخورد یگان حفاظت منابع طبیعی با متخلفان این بخش و جلوگیری از اقدامات تخریبی آنها در مراحل اولیه کار،  اظهار داشت: این یگان، علیرغم کمبود نیرو، در سال گذشته توانست با شناسایی تصرفات منابع طبیعی ۳۱۰ پرونده تخریب و تصرف منابع طبیعی در استان تشکیل دهد.

وی از آزادسازی ۴۰۰ هکتار از منابع طبیعی تصرف شده در سال  قبل خبر داد و گفت: از مجموع پرونده هایی که در سال ۹۸ تشکیل شد ۲۱۲ پرونده به صدور رای به خلع ید و رفع تصرف منجر شد.

سرهنگ حیاتی، افزایش نظارت و گشت‌های این یگان را از دلایل مهم کاهش تصرف و تخریب منابع طبیعی و به تبع آن کاهش تشکیل پرونده‌ها عنوان کرد و افزود: این یگان با وجود کمبود نیرو توانسته با نظارت بیشتر، اطلاع رسانی و همکاری دستگاه های مربوط و مشارکت مردم، از میزان تصرف و تخریب منابع طبیعی بکاهد.  

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید