Iranian Agriculture News Agency

عقب‌ماندگی رشد غلات در شیروان با بارندگی بهاره جبران شد

مدیر امور زراعت سازمان جهاد کشاورزی خراسان شمالی گفت: رشد غلات در شیروان که به علت تاخیر در نخستین بارش پاییزه عقب افتاده بود، با بارندگی‌های مناسب اسفند گذشته و فروردین امسال جبران شده است.

 عقب‌ماندگی رشد غلات در شیروان با بارندگی بهاره جبران شد

به گزارش خبرنگار ایانا در استان خراسان شمالی، محمدنقی کاظمیان گفت: اینک شرایط اقلیمی حاکم برای کشتزارهای غلات این شهرستان بسیار مطلوب است و بارندگی ها تاثیر مناسبی بر مرحله رشد،  تولید و افزایش عملکرد خواهد داشت.

وی افزود: بارندگی و آب و هوای خنک را از عوامل موثر در رشد گندم برشمرد و گفت: بهترین درجه حرارت برای رشد گندم ۲۰ درجه سانتیگراد است که اینک این وضعیت آب و هوایی مناسب برای مرحله رشد غلات فراهم است.

وی گفت: به کشاورزان توصیه می شود از منابع آبی رودخانه ها استفاده و نسبت به ذخیره آب در داخل خاک اقدام کنند و مزارعی که از لحاظ رشد عقب هستند نیز نسبت به استفاده از کود سرک و آبیاری اقدام کنند چرا که به رشد گندم کمک می کند.

مدیر امور زراعت سازمان جهاد کشاورزی خراسان شمالی گفت: آخرین توصیه برای استفاده از کود سرک در دیمزارهای مناطق سرد، ۲۰ فررودین است که کشاورزان حتما باید این موضوع را جدی بگیرند زیرا بعد از این این موعد، استفاده از کود سرک نتیجه عکس دارد.

کاظمیان با اشاره به اینکه در مزارع گندم و جو آبی در چند مرحله کود سرک استفاده می شود،  افزود: قبلا برای هر هکتار، ۵۰ کیلوگرم بذر توزیع شده بود که در حال پیگیری هستیم تا این  میزان را به ۷۵ تا ۱۰۰ کیلوگرم در هکتار برسانیم.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید