Iranian Agriculture News Agency

۱۲۰ سازه غیرمجاز در خراسان شمالی تخریب شد

۶۳۱ فقره ساخت و ساز غیرمجاز پارسال در زمین‌های کشاورزی خراسان شمالی شناسایی و نسبت به تخریب و برچیدن ۱۲۰ فقره آن اقدام شد.

۱۲۰ سازه غیرمجاز در خراسان شمالی تخریب شد

به گزارش خبرنگار ایانا در استان خراسان شمالی، مدیر امور اراضـی سازمان جهاد کشاورزی خراسان شمالی با بیان اینکه میزان برخورد و اعمال قانون در سال ۹۸ نسبت به سال قبل از آن ۲۰ درصد کاهش داشته، اظهار داشت: در سال ۹۷ مجوز لازم برای قلع و قمع ۱۵۲ فقره سازه غیرمجاز در زمین های کشاورزی این استان صادر شده بود.

محمدباقر منتظری، شمار کل ساخت و سازهای غیرمجاز شناسایی شده در سال ۹۷ را ۷۵۸ مورد ذکر و بیان کرد: شناسایی ساخت و سازهای غیرمجاز در سال ۹۸ نسبت به سال قبل از آن ۱۶ درصد کاهش داشت که برای شماری از پرونده های مطروحه نیز حکم برائت صادر شد.

وی با بیان اینکه در زمینه حفظ اراضی کشاورزی در سطح شهرستان های استان اقدامات خوبی انجام‌ شده است، افزود: حفاظت از اراضی یک وظیفه قانونی و ملی محسوب می شود لذا همه باید برای حفظ اراضی کشاورزی تلاش کنند و مشارکت مردم در این زمینه بسیار حائز اهمیت است.

منتظری اظهار کرد: اطلاع‌رسانی و فرهنگ سازی در زمینه حفظ کاربری و جلوگیری از خرد شدن اراضی کشاورزی یکی از موضوعات مهم و مورد توجه این مدیریت است.

مدیر امور اراضـی سازمان جهاد کشاورزی خراسان شمالی افزود: سامانه ۱۳۱ آماده دریافت گزارش های مردمی درباره تغییر کاربری اراضی زراعی و باغ‌ها، تفکیک و خرد کردن زمین‌های کشاورزی، تصرفات غیرمجاز و زمین خواری، شناسایی اراضی کشاورزی رها شده، بایر و موات، استفاده غیرمجاز از اراضی واگذار شده ملی و دولتی، تخلفات، پیشنهادها و انتقادات در حوزه امور اراضی و ارائه مشاوره در مسایل امور اراضی است.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید