Iranian Agriculture News Agency

توصیه های سازمان جهاد کشاورزی خراسان شمالی برای مقابله با سرمازدگی

رییس سازمان جهادکشاورزی خراسان شمالی نسبت به سرمازدگی باغ‌ها هشدار داد و گفت: کشاورزان برای جلوگیری از خسارت احتمالی پیش‌بینی‌های لازم را انجام دهند.

توصیه های سازمان جهاد کشاورزی خراسان شمالی برای مقابله با سرمازدگی

به گزارش خبرنگار ایانا در استان خراسان شمالی، عبدالله یوسفی گفت: با توجه به کاهش دما کشاورزان از بخاری باغی در باغ ها استفاده کنند و همچنین با آتش زدن کاه و کلش، شاخه های خشک شده ایجاد دود و گرما کنند.

وی افزود: کشاورزان هم اکنون از کود و سم پاشی نیز خودداری کنند و منتظر شرایط مناسب باشند.

وی از دامداران نیز خواست تا از چرای دام در ارتفاعات و مسیل ها خودداری کنند و اظهار داشت: از دامداران می خواهیم که نسبت به توصیه ها جدی باشند.

رییس سازمان جهاد کشاورزی خراسان شمالی در خصوص کندوداران نیز گفت: نگهداری آنها به علت احتمال وقوع سیل نباید در مناطق پست باشد.

وی همچنین از فعالان در حوزه شیلات نیز خواست تا مراقبت کنند آب های گل آلود وارد استخرها نشود.

یوسفی گفت: تاکداران استان نیز هم اکنون باید مراقبت داشته باشند چرا که افت دما و بارش باران محیط را برای بیماری سفیدک داخلی انگور فراهم می کند، هم اکنون تاکداران باید توصیه های فنی را جدی بگیرند و با توجه به تجربیات خود از شیوع این بیماری خسارت زا در سطح تاکستان ها جلوگیری کنند.

رییس  سازمان جهادکشاورزی خراسان شمالی گفت: با توجه به اینکه ۴۴ درصد مردم استان در روستاها سکونت دارند و شغل ۴۱ درصد مردم استان هم در حوزه کشاورزی است به همین دلیل باید توجه ویژه ای به این بخش شود.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید