Iranian Agriculture News Agency

مدیر جهادکشاورزی مانه و سملقان :

مبارزه با علف‌های هرز در ۳ هزار و ۳۴۵ هکتار

مدیر جهادکشاورزی مانه و سملقان از مبارزه با علف‌های هرز در سطح سه هزار و ۳۴۵ هکتارکشتزارهای کلزا و گندم این شهرستان در سال زراعی جاری خبرداد.

مبارزه با علف‌های هرز در ۳ هزار و ۳۴۵ هکتار

به گزارش خبرنگار ایانا در استان خراسان شمالی، هادی قهرمانیان سطح اراضی زیر کشت کلزا در این شهرستان را هزار و ۸۰۰ هکتار و گندم آبی و دیم را نیز حدود ۴۰ هزار هکتار عنوان کرد.

وی گفت: سطح مبارزه با علف‌های هرز پیش رویشی و پس رویشی کلزای این شهرستان تاکنون هزار و ۴۴۹ هکتار و مبارزه با کک و شته مومی این محصول هم بیش از ۳۷۰ هکتار بوده است.

وی کل سطح زیر کشت گندم آبی vh ۱۷ هزار و ۵۰۰ هکتار و گندم دیم vh نیز ۲۳ هزار هکتار دانست و گفت: با توجه به تاخیر در کشت تاکنون حدود ۲۰درصد از مزارع گندم آبی به مرحله پنجه زنی رسیده است.

قهرمانیان اظهار کرد: تاکنون ۲ هزار و ۵۷۵ هکتار از مزارع گندم برای کنترل علف های هرز باریک برگ و همچنین پهن برگ مبارزه صورت گرفته و این مبارزه ادامه دارد.

وی بیان کرد: کارشناسان این مدیریت در بازدیدهای میدانی و کلاس های آموزشی توصیه های فنی لازم را در مراحل مختلف به بهره برداران این بخش انتقال می‌دهند.

مدیر جهادکشاورزی مانه و سملقان گفت: از جمله اقدامات لازم در شرایط فعلی و در مرحله داشت استفاده از کودهای سرک و مبارزه با آفات و بیماریها و علف های هرز است.

قهرمانیان بیان کرد: علف های هرز علاوه بر تغذیه از موادغذایی خاک میزبان واسط برای آفات و بیماریهای گیاهی محسوب می شوند بنابراین ضروری است کنترل به روشهای مختلف نظیر تناوب زراعی، کاشت بذور عاری از علف هرز، وجین و استفاده از علف ‌کش ها انجام شود.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید