Iranian Agriculture News Agency

تولید 14748 تن گوشت سفید در واحدهای صنعتی پرورش طیور در خراسان شمالی

مدیر امور طیور، زنبورعسل و پرورش کرم ابریشم سازمان جهاد کشاورزی خراسان شمالی گفت: در 11 ماهه نخست سال جاری 14748 تن گوشت سفید در واحدهای صنعتی پرورش طیور در این استان تولید شد.

تولید 14748 تن گوشت سفید در واحدهای صنعتی پرورش طیور در خراسان شمالی

به گزارش خبرنگار ایانا در استان خراسان شمالی، مهدی شکاری افزود: طی این مدت  9183118 قطعه جوجه ریزی صورت گرفته که منجر به تولید 14748 تن گوشت سفید در واحدهای پرورش مرغ صنعتی استان می گردد و این میزان نسبت به مدت مشابه سال گذشته26 درصد رشد داشته است.

وی همچنین از ثبات قیمت مرغ طی روزهای آتی خبر داد و گفت: کمبودی در عرضه مرغ وجود ندارد.

 وی گفت: مردم در پی انتشار خبر شیوع ویروس کرونا در کشور اقدام به خرید و ذخیره سازی مرغ جهت مصرف روزانه باتوجه به محدودیت های ایجاد شده جهت خروج از منزل نموده اندکه این امر منجر به افزایش موقت تقاضای آن در بازار شده است.

وی خاطرنشان کرد: با توجه به برنامه ریزی اکثر مرغداران جهت عرضه مرغ از اواسط اسفند تا15فرودین(استفاده از بازار نوروزی) در اوایل هفته جاری کمبود غیر واقعی مرغ در بازار استان به تبعیت از بازار مرغ در کشور احساس گردید که از امروز بازار به تعادل می رسد و مرغ با قیمت مصوب عرضه می‌شود.

شکاری اطمینان خاطر داد: باتوجه به میزان جوجه ریزی های انجام شده به رغم افزایش تقاضا برای مصرف خانگی مشکلی در تامین مرغ وجود ندارد و براساس جوجه ریزی صورت گرفته در سطح مرغداری های استان پیش بینی می شود در اسفند ماه سال جاری1452تن گوشت مرغ تولید گردد که نسبت به مدت مشابه سال قبل(1131تن)28%رشد داشته است.

مدیر امور طیور، زنبورعسل و پرورش کرم ابریشم سازمان جهاد کشاورزی خراسان شمالی گفت: بیشترین سهم جوجه‌ریزی در مدت مذکور در سطح استان مربوط به شهرستان شیروان  با 5934233 میلیون قطعه و تولید 9530تن گوشت مرغ و کمترین جوجه‌ریزی مربوط به شهرستان با جاجرم 187500 قطعه و تولید 301 تن گوشت مرغ در مرغداری‌های صنعتی است.

وی با اشاره به تولید سالانه 16400 تن گوشت مرغ در استان اظهار کرد:خراسان شمالی جز استانهایی است که بخشی از نیاز مصرفی استان را از استانهای همجوار تامین می‌کند.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید