Iranian Agriculture News Agency

تولید ۱۹۰ هزار اصله نهال در نهالستان منابع طبیعی خراسان شمالی

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری خراسان شمالی گفت: ۱۹۰ هزار اصله نهال جنگلی مشتمل بر ۱۷ گونه در نهالستان بجنورد این اداره تولید شد که بخشی از آن برای کاشت در اختیار مردم و دستگاه‌های اجرایی قرار می‌گیرد.

تولید ۱۹۰ هزار اصله نهال در نهالستان منابع طبیعی خراسان شمالی

حسن وحید اظهار کرد: گونه‌های تولید شده شامل کاج، سرو، زبان گنجشک جنگلی، زبان گنجشک زینتی، افرای زینتی، افرا کرکو، زیتون تلخ، داغداغان، ارغوان، ارس، بلوط، زرشک جنگلی، گل محمدی، عرعر، بادام، بادامشک و تنگرس است.

وی گفت: نهالستان شهید کلاته اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان به مساحت ۴۰ هکتار در شمال شهر بجنورد در مجاورت کلاته باقرخان و در فاصله سه کیلومتری از مرکز شهر قراردارد که ۱۷ هکتار آن مساحت مفید و مابقی آن فضای سبز است.

وی با بیان اینکه ۹۰ هزار اصله از نهال های تولید شده در طول هفته منابع طبیعی در قالب طرح نهضت سبز توزیع می شود، گفت: از  ۱۹۰ هزار اصل نهال تولید ۷۰ هزار اصله آن گلدانی و ۱۲۰ هزار اصله ریشه لخت است.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری خراسان شمالی از آمادگی این اداره کل همانند سنوات گذشته، برای توزیع رایگان نها لهای جنگلی در طول هفته منابع طبیعی امسال(۲۱-۱۵ اسفندماه) در سراسر استان از طریق  ادارات منابع طبیعی استان و شهرستان‌ها خبر داد.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید