Iranian Agriculture News Agency

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان خبر داد:

مطالبه 1.5 میلیارد تومانی زعفران کاران خراسان‌شمالی از دولت

رئیس سازمان جهاد کشاورزی خراسان‌شمالی از مطالبه 1.5 میلیارد تومانی زعفران کاران از دولت بابت فروش زعفران خبر داد.

مطالبه 1.5 میلیارد تومانی زعفران کاران خراسان‌شمالی از دولت

به گزارش خبرنگار ایانا در استان خراسان شمالی، عبدالله یوسفی گفت: طی هفته گذشته نیز مبلغ دو میلیارد تومان بابت بدهی به حساب زعفران کاران استان واریز شده است.

وی افزود: تاکنون تعدادی از زعفران کاران به صورت 100 درصد تمام مبلغ حاصل از فروش زعفران را دریافت کرده و تعدادی نیز نیمی از مبلغ را دریافت کرده اند.

یوسفی ادامه داد: پیگیری ها برای تامین اعتبار 1.5 میلیارد تومان باقی مانده در حال انجام است و قول مساعد داده شده که به زودی این مبلغ واریز و به کشاورزان استان پرداخت شود.

وی اظهارکرد: در سال جاری 765 کیلوگرم زعفران در استان از کشاورزان خریداری شد.

یوسفی تصریح کرد: در سال جاری حدود هفت میلیارد و 700 میلیون تومان زعفران از کشاورزان استان خریداری شد.

وی با بیان اینکه در سال جاری دولت زعفران را از کشاورزان با چهار قیمت خریداری کرد، تصریح کرد: بخش عمده ای از زعفران این استان با بالاترین نرخ که 10 میلیون و 500 هزار تومان بود، خریداری شد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی خراسان شمالی گفت: البته مقداری کمی از زعفران ها نیز برگشت خورد که قسمتی به علت آن بود که کشاورز رقم اعلام شده را قبول نداشته و یک بخشی نیز از استانداردهای لازم برخوردار نبود.

وی خاطرنشان کرد: یک هزار و 30 کیلوگرم زعفران برای خرید حمایتی تحویل این اداره کل داده شده بود که مقدار 276 کیلوگرم برگشت خورد و 765 کیلوگرم نیز خرید انجام شد.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید