Iranian Agriculture News Agency

آغاز مرحله جدید واکسیناسیون رایگان طیور روستایی در خراسان شمالی

مرحله دوم طرح سراسری واکسیناسیون طیور بومی و روستایی خراسان شمالی با هدف گذاری مایه کوبی بیش از 410 هزار قطعه انواع طیور بومی علیه بیماری نیوکاسل، آغاز شد.

آغاز مرحله جدید واکسیناسیون رایگان طیور روستایی در خراسان شمالی

به گزارش خبرنگار ایانا در استان خراسان جنوبی، رئیس اداره بهداشت و مدیریت بیماری‌های طیور و زنبور عسل اداره کل دامپزشکی خراسان شمالی با اشاره به آغاز مرحله جدید واکسیناسیون رایگان طیور روستایی، گفت: این طرح در واقع فاز دوم طرح ملی واکسیناسیون طیور روستایی علیه نیوکاسل در سال جاری است و با استفاده از ظرفیت بخش غیردولتی یعنی با اعتبارات دولتی در قالب خرید خدمت از بخش خصوصی، اجرایی شده است.

 فرزین حسینی افزود: در این طرح، انواع طیور بومی شامل مرغ و خروس، بوقلمون، اردک، غاز و کبوتر، با واکسن آشامیدنی مقاوم به حرارت تولید داخل، ایمن سازی می شوند.

وی خاطرنشان کرد: در مرحله قبلی طرح که شهریورماه امسال انجام شد، حدود 330 هزار قطعه انواع پرندگان بومی و روستایی در استان علیه بیماری ویروسی خسارت زای نیوکاسل ایمن سازی شدند.

حسینی تقویت مشاغل خرد و اقتصاد روستا و توجه به معیشت روستاییان و نیز، جلوگیری از انتقال احتمالی ویروس مسبب بیماری از واحدهای سنتی به مزارع صنعتی را از مهم ترین اهداف اجرای این طرح برشمرد.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید